Hardcore

Home Forums Allmänt om gymträning Hardcore

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author

En som tränar på ett enskilt gym, väger X antal överviktiga kilo offseason, ser förjävlig ut i allt utom gymkläder, gymmet får inte ha mer än 3 tränande, steroen ska knappt gå att starta och luften ska lukta instängt.

sen har vi tonårs hardcore byggaren, han väger 60 kilo, hänger på de flesta forum angående träning, en helt ok tagen bild som avatar på sig själv, skriver ivarje tråd att han längtar tillbaka till hardcore tiden då han vill framstå som en hardcore byggare, han har egentligen ingen aning om vad det innebär.

En ”hardcore byggare” använder inte ordet ”gymma” ptvi ptvi!:D

hälften av alla fjantar som babblar om hardcoretiden tar inte hälften av vad jag tar i bänk…
    Hardcoretiden är förbi, hur svårt är det att fatta? På 70-80 talet var det inte lika accepterat att gymma så alla gömde sig i källare och utvecklade nån hardcore-stil. Idag är det passé, det finns nya fräschare gym och man behöver inte gå i XXXL tröjor och va fet. Jag tränar på SATS och skiter fullständigt i att det inte är hardcore, så länge de har en stång jag kan böja med och en bänk jag kan bänka i.

Jacksatan wrote:
    hälften av alla fjantar som babblar om hardcoretiden tar inte hälften av vad jag tar i bänk…
    Hardcoretiden är förbi, hur svårt är det att fatta? På 70-80 talet var det inte lika accepterat att gymma så alla gömde sig i källare och utvecklade nån hardcore-stil. Idag är det passé, det finns nya fräschare gym och man behöver inte gå i XXXL tröjor och va fet. Jag tränar på SATS och skiter fullständigt i att det inte är hardcore, så länge de har en stång jag kan böja med och en bänk jag kan bänka i.

:up: :up:

Många glömmer även att många av dagens bästa byggare gärna tränar på nya fräscha gym. :O

Jacksatan wrote:

Är det hardcore hur myckert du tar i bänk eller vad du har på dig ??

jocke wrote:
    Är det hardcore hur myckert du tar i bänk eller vad du har på dig ??

Tycker det blir hardcore när man svettas lika mycket som dig Jocke! :up:

Även om det är på en gymkedja på sats that is…..:)

Som jag ser det är hardcore främst mentaliteten hos en byggare.
    Vilja, dedikation och disciplin.
    INte kläder el. gym.

Ska man dock definiera ett ”hardcore” gym så är det även där mentaliteten bland medlemmarna och utrustningen. Exempelvis rejält med fria vikter, ej ngt magnesium förbud och de maskiner som finns är såna som tål slitage och inte ser ut som ngn värdelös grej från yttre rymden.
    Många hårdsatsande medlemmar och inte proppfullt med svenssons som motionstränar.

Nu är det ju tydligen poppis att vara anti-hardcore också av vad jag utläser från vad många skriver. Visst jacksatan det finns de som snackar om hardcore bara för att det låter tufft men det finns även dem som satsar allt dem har på det dem gör och om inte det är den riktiga definitionen av ”hardcore” vad är det då?

Lindmark wrote:
    Som jag ser det är hardcore främst mentaliteten hos en byggare.
    Vilja, dedikation och disciplin.
    INte kläder el. gym.

Ska man dock definiera ett ”hardcore” gym så är det även där mentaliteten bland medlemmarna och utrustningen. Exempelvis rejält med fria vikter, ej ngt magnesium förbud och de maskiner som finns är såna som tål slitage och inte ser ut som ngn värdelös grej från yttre rymden.
    Många hårdsatsande medlemmar och inte proppfullt med svenssons som motionstränar.

Nu är det ju tydligen poppis att vara anti-hardcore också av vad jag utläser från vad många skriver. Visst jacksatan det finns de som snackar om hardcore bara för att det låter tufft men det finns även dem som satsar allt dem har på det dem gör och om inte det är den riktiga definitionen av ”hardcore” vad är det då?

Helt riktigt när du definierar en hardcore byggare,
    Ta Oliver Adzievski han är hardcore, Tävlar som proffs och lägger ner sin själ i byggning, fast att han är en familjefader och jobbar skift på en fabrik har han tid och vilja att tävla som proffs :worship:

En hardcorebyggare

Mats E. wrote:
    :up: :up:

Många glömmer även att många av dagens bästa byggare gärna tränar på nya fräscha gym. :O

Spelar de nån jävla roll va de e för gym???!!
    Vikt som vikt, gym som gym??
    Vare de e en ny skivstång eller en gammal trästock så ska skiten upp!
    👿

Flash!:O

Jag tänker på det här vita pulvret man har på händerna, är det talk det heter? Känns rätt hardcore för mig. :)

Håkan Adolfsson wrote:
    Jag tänker på det här vita pulvret man har på händerna, är det talk det heter? Känns rätt hardcore för mig. :)

Känns mer som en smart sak att ha.
    Inte kul när man har handsvett som fan å ska hålla i 200kg å stången känns som en tvål.
    Hardcore?…njaä.

Tigris wrote:
    … i de flesta anläggningarna av typ sats har endast hantlar upp till 40kg …

… Sats och deras likar försöker medvetet bli kvitt de som vill träna för att bli grova och enligt deras mening skrämmer bort ”vardags” svensson.

Haha ser jag nån sitta och slänga med 40kg hantlar blir tom jag rädd ;)

Skämt åsido, håller med att det är dåligt att ta bort hantlar av de tyngre slaget, inte för att jag själv har nån nytta av några hantlar över 35 (än iaf) men det är lite tråkigt för de som vill träna med dem.

Förstår inte resonemanget att det skulle skrämma bort folk, alla som går på ett gym är väl så pass funtade att de vet att man bygger muskler, bränner fett eller motionerar där. Och alla lyfter inte samma viktantal.

Jacksatan wrote:

Nu vet jag ingenting om uttrycket ”hardcore”… men. Jag håller inte riktigt med dig. Det är faktiskt inte skitsamma. Inte för mig i alla fall (men sen är jag mer intresserad av styrka än byggning). Jag vill helst träna någonstans där man tillåts träna på riktigt. Får man använda magnesiumoxid på S.A.T.S? Vi hade en skitstor tråd om S.A.T.S på exhale/kolozzeum förut. Jag avskyr såna gym…

Och det är inte för att jag inte tycker att det är tillräckligt ”tufft” att träna där. Tvärtom tyckte jag att det var tufft att träna på ett sånt gym ett tag. Det fanns ju en massa fina tjejer man kunde kolla på, och allehanda häftiga redskap man kunde leka med.

Men sen kom jag på att man inte uppfostras till att bli bäst på ett sådant gym. Man lär sig att bli en medelmåtta. Sen kan Cutler och Lee Priest träna på gaygym bäst de vill, men jag väljer hellre att träna på ett riktigt gym där man får skrika, svettas, vara arg och släppa ner en skivstång lastad med 250kg rakt på golvet utan att någon PT på 70kg ska komma och säga åt en att man skrämmer resten av gästerna. Sen gillar jag att ha möjligheten till hantlar över 30-40kg också. Och så vägrar jag betala 32498742 kr extra för att få köra bodypump.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.