Helkroppspass

Home Forums Allmänt om gymträning Helkroppspass

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Vill gärna få tips på ett helkroppschema som jag kan träna med ca3ggr/veckan. Har kört alla muskelgrupper upp delade på 3ggr/vecka det fungerar inget vidare, ibland då det bara fanns tid för 2ggr/vecka missade jag några muskelgrupper. Samt att jag tröttnat lite på det upplägget.

Räcker det med att köra ett sett för varje muskel per pass? Eller måste det mer till för att bygga. Mitt mål är att bli starkare växa lite.

Här har du ett gammalt avskalat beprövat program:

[http://www.wackyhq.com/madcow5x5/geocities/5x5_Program/Linear_5x5.htm]

Här är en recension av en forummedlem med goda resultat:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=75113&highlight=recension]

Oska_r wrote:
    Vill gärna få tips på ett helkroppschema som jag kan träna med ca3ggr/veckan. Har kört alla muskelgrupper upp delade på 3ggr/vecka det fungerar inget vidare, ibland då det bara fanns tid för 2ggr/vecka missade jag några muskelgrupper. Samt att jag tröttnat lite på det upplägget.

Räcker det med att köra ett sett för varje muskel per pass? Eller måste det mer till för att bygga. Mitt mål är att bli starkare växa lite.

Kan räcka med ett set, det beror på hur mycket du ger på det setet. Själv skulle det nog kännas lite för lite, tycker att två tre set kan vara ganska lagom. men det är ju olika vad som funkar bra för olika individer.

Jag brukar köra 2 set per övning på de större övningarna och ett på de mindre. Ett pass kan se ut så här:

Marklyft 2×8
    Chins 2×8
    Bänkpress 2×8
    Knäböj 2×8
    Stångrodd 2×8
    Militärpress 2×8
    Vadpress 1×20
    Omvänd Curl 1×20
    Tricepsdrag 1×20

Sammanlagt 15 set vilket jag tycker är lagom på ett pass. Tar ca 1 timme om man håller ett bra tempo.

Tack så jätte mycket för alla bra tips!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.