Helt kraftlös….

Home Forums Allmänt om gymträning Helt kraftlös….

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Är tjej,25 år, väger 69 kilo och är 177 cm. Är f d gymnast och kör nu mestadels styrka ca: 4 ggr/vecka + kondition 3 ggr/veckan.

Jag anser mig ganska vältränad och har bra kondis. 😮 Jag äter bra men unnar mig lite gott nån gång i veckan.

På sista tiden har jag kännt mig helt kraftlös när jag tränar. :huh: Jag är annars ganska stark men kan omöjligt öka i vikter, eller konditionsträna för länge. Mitt hjärta har börjat rusa och pulsen sticker iväg. Ofta blir jag blek och kallsvettig och totalt utmattad.:(

Vet inte vad detta kan bero på? Kan inte se någon faktor som skulle kunna få mig att må såhär?!

Nån som känner igen eller har idèer om vad detta kan bero på?

/Kajsa

Hur ser kosten ut? du kanske äter för lite?

Du kan vara övertränad…ta en veckas vila

Ta 2 veckors ledigt från vad allt vad träning heter.. ät bra och mycke mat..drick mycke vatten.. sov mycke..vila..se till o tillgodose behovet av vitaminer, mineraler och nyttiga fetter..Ev kolla om du har ngn infektion.. sen prövar du igen.. troligen övertränad.

Hur länge har du haft dessa symtom? Är det längre än någon vecka kan det vara allt möjligt som stresssymtom, infektion alt annan sjukdomsrelaterad problematik eller obalans mellan kost/träning/återhämtning.

Några dagars vila samtidigt som du är noga med sömn och käk kan vara en god början för att bli kvitt problemen. Blir det inte bättre skulle jag rekommendera att ta lite prover (men då måste du se till att verkligen inte bagatellisera dina problem, utan snarare dra å turbon – annars kommer de troligen att säga att ”Du ser ju ung och frisk ut, det går över – förresten måste du träna så mycket?”. Alltid en start, hursomhelst.

Janpeter Sangborn wrote:
    ”Du ser ju ung och frisk ut, det går över – förresten måste du träna så mycket?”

Ja, det känner man ju igen. Jag blev i princip utskälld av min läkare när jag var där sist. 👿 Man skall överdriva när det gäller sina problem, och underdriva när det gäller träningen.

De symptomerna är verkligen allvarliga. Jag känner igen de här och det slutade med att kraftlösheten kom inte bara då och då utan blev en vardagligt tillstånd. Jag blev sjukskriven.
    Ta det här på allvar, börja med att vila mer, se till vad du äter och ät bra och mer mat.

TACK för alla svar/tips!

Det som är lite konstigt är att jag har aldrig varit så avslappnad/avstressad som nu. Tog examen i januari och har haft lite semester (börjar jobba i mars!). Har haft chans att tänka på att äta, ta sovmorron och träna när jag känner för det. och NU uppkommer dessa symtom!!?Haft dem i ca: 1 månad nu tror jag.

Funderar också kring att gå och ta ev. prover, även följa upp det här med att hjärtat rusar. Men…som sagt, då får man ligga på!8)

/KAJSA

Kakan wrote:
    TACK för alla svar/tips!

Det som är lite konstigt är att jag har aldrig varit så avslappnad/avstressad som nu. Tog examen i januari och har haft lite semester (börjar jobba i mars!). Har haft chans att tänka på att äta, ta sovmorron och träna när jag känner för det. och NU uppkommer dessa symtom!!?Haft dem i ca: 1 månad nu tror jag.

Funderar också kring att gå och ta ev. prover, även följa upp det här med att hjärtat rusar. Men…som sagt, då får man ligga på!8)

/KAJSA

Hej hej.. Ofta är det ju så att problemen dyker upp först när man varvat ner, så har du haft det stressigt innan kan det vara det som du får lida för nu..

Kakan wrote:
    Funderar också kring att gå och ta ev. prover, även följa upp det här med att hjärtat rusar.

Ring och boka tid idag, så kan du fundera under tiden som du väntar. :emo-thumb

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.