Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hemträning med hantel/skivstångsset
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 november, 2010 at 19:49 #54011Anonym anvandareMember29 november, 2010 at 19:49 #135673Anonym anvandareMember
Hej
Jag undrar om någon vänlig själ skulle vilja hjälpa mig med ett schema för hemträning med hantel/skivstångsset;)
Det är 50kg i det paketet så det räcker gott och väl för mig men jag har blivit lite låst i valet av övningar och skulle behöva ett schema som mall med övningar.Tackar på förhand
Hälsningar stressad 3barnsmamma29 november, 2010 at 20:56 #135674Anonym anvandareMemberHar du nån typ av bänk eller liknande?
29 november, 2010 at 23:41 #135675Anonym anvandareMemberBara en situp bänk som lutar men det går väl att fixa en bänk:D
30 november, 2010 at 00:01 #135676Anonym anvandareMemberGlömde nämna att jag har ett sånt hemmagym oxå sånt från harald nyborg
18 december, 2010 at 14:56 #135677Anonym anvandareMember[http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=70] kan jag rekomendera!! Jag kör också bara med hantlar och skivstång hemma. Hade svårt att komma på övningar.. sen hittade jag denna.. jävligt bra sida!
Men en del övningar krävs juh en bänk.. men det var inga problem läste jag ovanför.20 december, 2010 at 19:20 #135678Anonym anvandareMemberOm du är ute efter ett schema måste du berätta mer om vilka mål du har med träningen.
// mvh
21 december, 2010 at 12:16 #135679Anonym anvandareMemberHar själv haft en period i livet då jag inte trände på gym utan körde med hemma träning med hantel och skivstång set.
Det svåraste var faktiskt att kör ben. Eftesom jag körde själv och inte hade någon ordentlig stäning för skivstånen så hade jag inte lust att köra knäböj. Så då fick jag köra övningar som utfall med hantlar, knäböj med hantlar och hacksquat med skivstång. Att träna bröst är ju inte heller det enklaste att träna utan skivstångs ställning och bänk men nu så hade du ju ett hemmagym så du kan ju träna bröst där. Men vill du köra fria vikter så föreslår jag att du kör hantel flyes liggandes på golvet och hantel press liggandes på golvet med en eller två telefonböcker under ryggen. Det gäller att ha lite fantasi när man kör hemma med bristfällig utrustning:)25 januari, 2011 at 21:34 #135680Anonym anvandareMemberHejsan
Tack för era tips men det gick inge bra-så igår löste jag ett medl.skap på ett gym och tränade idag och det känns toppen. Får ta mig tid då maken e hemma med barnen och se det som ensamtid. Behövs då jag har 3 trollungar:D
Börjar försiktigt med 2split då jag inte tränat ordentligt på 2år..Får se hur det går.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.