Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 februari, 2011 at 20:03 #53611Anonym anvandareMember24 februari, 2011 at 20:03 #133910Anonym anvandareMember
Hej! Jag är 17 och har precis kommit i gång med träningen igen, jag tränade för ca 1 år sedan men inte jätte seriöst direkt. Har börjat lugnt nu i början och kört igenom hela kroppen. Hur ska jag träna för att snabbt bygga upp volym, (vet att träning tar tid utan menar så snabbt som möjligt) Jag bryr mig inte lika mycket om styrka utan vill ha massan, eller iaf vara vältränad. Hur ska jag lägga upp ett schema för att bygga volym.
Jag är kille, 17 år, 1.80 lång och väger ca. 75kg. Jag lyfter inte mycket då ja inte tränat så länge nu.
// Niklas
24 februari, 2011 at 22:07 #133911Anonym anvandareMemberJu starkare du är ju mer volym kan du få :p
24 februari, 2011 at 22:27 #133912Anonym anvandareMemberhej!
kul att du kommit igång
självklart stämmer det jeppe säger.
dessutom finns det många liknande trådar som denna så testa att söka lite eller kika runt här på forumet.men till en början skulle du kunna köra t.e.x 4 dagars schema ifall du vill vara seriös och komma igång ordentligt.
bara ett e.x här:bröst,axlar
ben
rygg,triceps
biceps,magesikta på minst 10 rep nu i början för att komma in ordentligt i alla övningarna.
kör alla basövningar enligt konstens alla regler så räcker det länge.25 februari, 2011 at 06:41 #133913Anonym anvandareMemberMuskler är inget man köper på ICA…
Ta hjälp av en PT och lär dig lyfta rätt först. Det är prio 1.
Ser alldeles förmånga i din ålder som lägger på förmycket vikt för att det skall se coolt ut. Lägg av med det.
Kör strikt och lär dig tekniken så kommer det gå bra för dig…Att dela upp kroppen på många pass är inget att rekommendera i början. Dela istället upp din träning i hel eller halvkroppspass.
Att få volym tar tid. Stressa inte!!! Räkna med ett antal år innan du har bra med massa.
26 februari, 2011 at 14:01 #133914Anonym anvandareMemberTack för alla svar, kör 10 reps å 3-4 set. Har fått hjälp av pt så jag kört lätt å strikt nu i början. Övingarna siter ganska bra. Fortsätter köra på hårt så får vii la se hur de blir.
26 februari, 2011 at 17:43 #133915Anonym anvandareMemberMathias Dahlgren wrote:Muskler är inget man köper på ICA…Ta hjälp av en PT och lär dig lyfta rätt först. Det är prio 1.
Ser alldeles förmånga i din ålder som lägger på förmycket vikt för att det skall se coolt ut. Lägg av med det.
Kör strikt och lär dig tekniken så kommer det gå bra för dig…Att dela upp kroppen på många pass är inget att rekommendera i början. Dela istället upp din träning i hel eller halvkroppspass.
Att få volym tar tid. Stressa inte!!! Räkna med ett antal år innan du har bra med massa.
Håller med till 100% !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.