hjälp!

Home Forums Allmänt om gymträning hjälp!

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #1077089
    Nataans wrote:
    Jag äter ungefär en tallrik varje middag, och tränar ungefär 4-5 dagar/ vecka

    Det säger ju inget om hur du äter.

    Vad äter du till frukost, lunch och middag? Äter du mellanmål?
    Hur mycket äter du vid varje måltid?
    Vad äter du vid varje måltid?

    Vad tränar du? Hur tränar du?

    #1077121

    Det kan vara svårt att äta sju-åtta gånger om dagen som de riktigt seriösa gör, men fem gånger räcker gott och väl. Frukost – lunch – mellanmål – middag – kvällsmål. Plus gainer eller proteinpulver efter träning. Jag har gått upp ca sex kilo sen i januari februari nån gång tack vare att jag började äta mer och plus ytterligare två kilo eftersom jag började med kreatin. Men jag kan inte säga att jag har blivit tjockare, utan det är mest i vätska jag har gått upp.

    #1077485

    Jag kör precis som foodeater skriver, men jag vill att dem kilorna ska vara muskler och inte vätska!

    #1077500

    Det finns dom som äter två gånger om dagen och får superbra resultat. Det handlar inte om antalet måltider utan om mängden kalorier och tajmingen.

    #1077508

    Seriösa svar ser jag. [NOT]

    Äta mer är visserligen sant men för att lyckas med det måste du börja träna mer och med bättre tempo. Successivt kommer du behöva äta oftare för att inte känna dig hungrig och du går upp i muskler eftersom du ju tränar HÅRT.

    Som Jorgen nämnde så är tajming bra. Har du jobb och skola har du redan struktur på vardagen och målen med mat kommer ske med regelbundna intervall vilket ytterligare gör att du kan äta mer. Vanan att du SKA äta vid den tiden ”mat och sovklockan” ringer gör det lättare att äta fastän man kanske inte är särskilt hungrig.

    Du behöver inte vara rädd för att gå upp i vätska istället för muskler. Kroppen kan inte hålla särskilt mycket extra vätska frånsett de 60% som utgör våra allas kroppar normalt. Du kommer kunna öka och minska max något kilo i vätska med den vikt du har idag lite beroende på hur mycket kolhydrat du äter och om du använder dig av kreatin. Du kan dock lätt släppa vätskan på bara någon vecka genom att temporärt ändra i dieten om du vill ta spännisbilder på absen och skicka till din flickvän.

    Men ja, innna du kan göra det måste du träna hårt. Man går inte ner i vikt av att träna hårt så länge man ser till att äta. Men man börjar inte en viktförändring med att äta mer eller mindre beroende på om man vill öka i vikt eller minska i vikt. Träningen är i fokus och resten kommer automatiskt.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.