Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp att motivera personal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 december, 2005 at 15:26 #96273Anonym anvandareMember2 december, 2005 at 15:26 #1057754Anonym anvandareMember
Vi har precis köpt ett ”komplett” gym. Jag driver ett städbolag som satsar mycket pengar på friskvård, vi tar de flesta kostnader för att våra medarbetare (35 st) skall aktivera sig. Anledningen tilll att vi bestämt oss för att satsa på eget gym är att det är många (framförallt tjejerna) som inte vågar sig upp till det lokala gymmet, de tycker det är genant o s v. På sikt kommer vi att engagera någon som kan utveckla personliga program men…
Detta är en långsiktig investering och jag tror inte att alla kommer att utnyttja det, men nu kan ingen säga att möjligheterna inte finns.
Nu gäller det att få folk att börja använda dessa, jag kan aldrig tvinga någon och engagemanget måste komma från den enskilde. Men hur bör ett enkelt program se ut för att träna styrka? Jag har letat i trådarna men de flesta känns väldigt seriösa, jag hade en tanke att vi skulle hitta ett program som kan passa för en tjejkväll. Jag tror nämligen att börjar man med det lilla, och den enskilde ser resultat så kommer träningsdosen och att öka med tiden.
Vårt mål är att hålla sjukfrånvaron under 2% per år, (1,67% 2004).
Finns det någon chans att få råd här eller vad skall jag göra?
Vi har följande maskiner:
Kondition:
Elliptical trainer
Löpband
Air Rower (roddmaskin)Maskiner:
Tricepspress
Axelpress
Bicepscurl
Deltamaskin
Pec dec
Baksida lår (liggande)
Benspark
In/utsida lår
Kryssdrag
Enkelhiss
RoddhissÖvriga vikter:
Hantlar upp till 30 kg. samt lösa vikter till Z-stång och mindre skivstång
Smithmaskin
SkivstångställningTacksam för Er hjälp
Mvh Philip
2 december, 2005 at 15:40 #1057755Anonym anvandareMemberDet uppenbara är väl att ge ett lönepåslag för de som gymmar aktivt där. Lönar sig både för företaget och de anställda i slutändan. :up:
2 december, 2005 at 15:42 #1057756Anonym anvandareMemberDet finns med i planeringen att det skall vara l
2 december, 2005 at 16:19 #1057757Anonym anvandareMemberXavier wrote:Det uppenbara2 december, 2005 at 17:13 #1057758Anonym anvandareMemberM
4 december, 2005 at 00:04 #1057759Anonym anvandareMemberLåt dem träna på arbetstid.
Kanske någon form av bonussystem för dem som klarar vissa mål, typ träna två ggr per vecka i tre månader, mindre sjukfrånvaro än halvåret innan osv
Bonusen behöver ju inte vara pengar…
Ha utbildning i grupp och individuellt både om hur träning påverkar kroppen och vilka fördelar det har, kost, stress mm.
Många känner sig osäkra i ett gym, se till att de får en person (kanske du själv om du är kunnig/utbildad) som de kan ställa dumma frågor till och som kan instruera dem i gymmet hjälpa dem med träningprogram/upplägg/kostråd.Jag hade själv hand om 12 personer på min avdelning (IT avdelning på bank) som jag tränade kontinueligt i 1,5 år. De tyckte att det var jättekul och gjorde stora framsteg. Jag fick ju gå en PT utbildning så jag blev ju med glad :whistle:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.