Hjälp bänkpress!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp bänkpress!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjena!

Nu är det så att jag känner mig grymt svag i bänkpress.

Det är nästan pinsamt så känns det, har inte riktigt maxat heller eftersom jag tränar själv. Men känner mig svag. 😮

Och har inte direkt små bröstmuskler. Känns som det ser ut att jag kan bänka 1ton men klarar 100kg typ så känns det…

Sedan när jag kör sittande bröst press i maskin som man sätter fria vikter på, så ingen kabel eller liknande inblandad.

Där tar jag 110 4×3 utan större problem.

Så känns som jag inte har rätt teknik i bänken eller vad är det för fel?

denna maskin dock är den lite äldre som jag kör i, men samma princip:
    [img=http://img580.imageshack.us/img580/7476/11111ibu.jpg]Tacksam för svar

Utan att ha detaljstuderat mekanismerna i maskinen tror jag man kan utgå från att du inte kan räkna med att kunna hantera samma vikter i fritt utförande (bänkpress), som assisterad av en maskin. Draget till det extrema – jag kan enkelt dra ut en gigantisk spik ur en tjock ekplanka, men det går betydligt lättare med en kofot.

Om du vill bli starkare i bänkpress så är mitt råd att träna – bänkpress.

Om du däremot anser dig vara nöjd med bröstvolymen så verkar det vara ett ypperligt tillfälle att nedprioritera träningen av den muskelgruppen.

DonTom wrote:
    Utan att ha detaljstuderat mekanismerna i maskinen tror jag man kan utgå från att du inte kan räkna med att kunna hantera samma vikter i fritt utförande (bänkpress), som assisterad av en maskin. Draget till det extrema – jag kan enkelt dra ut en gigantisk spik ur en tjock ekplanka, men det går betydligt lättare med en kofot.

Om du vill bli starkare i bänkpress så är mitt råd att träna – bänkpress.

Om du däremot anser dig vara nöjd med bröstvolymen så verkar det vara ett ypperligt tillfälle att nedprioritera träningen av den muskelgruppen.

Jo det förstår jag, men dock denna skillnad känns inte rätt!

Jo visst är jag nöjd hur jag ser ut, dock kan man alltid bli större? och starkare

är inte det lättaste bara att posta lite filmer när du kör bänk från olika vinklar så att folk kan kommentera istället?

mysglenn wrote:
    är inte det lättaste bara att posta lite filmer när du kör bänk från olika vinklar så att folk kan kommentera istället?

Jo det har du rätt i! Tack för tipset, tänkte inte på det. Ska försöka fixa några sånna under veckan.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.