Hjälp med att växa mer!!!!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med att växa mer!!!!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Tjena!!!!

Kille på 28 år. Varit fet hela mitt liv. Men fick chansen att göra en gastic bypass annars hade jag förmodligen varit död i dag. Tuffaste resan i hela mitt liv hittills. Jag vägde nästan 150 kilo. Och i dag 80 kilo ganska så hård. Men jag har stannat i tillväxt och skulle gärna vilja ha lite tips på bra och effektiva övningar. Speciellt bröst då jag har stora problem att få dom att växa.
    Tränar Måndag – Fredag 2 muskelgrupper åt gången.

Äter – 6-8 gånger om dagen.

Måndag: Bröst, Rygg
    Tisdag: Triceps, Mage
    Onsdag: Axlar, Ben
    Torsdag: Mage, Bröst
    Fredag: Biceps, Underarm

Kom gärna med tips och förslag som kan hjälpa!!! =)

Tack på förhand! En Rookie!!!!! :P

Du har gjort en imponerande resa. :)

Lite tips: Lägg bröstpasset på en egen dag, att köra både bröst och rygg samma pass är ganska jobbigt.
    Hur ser ditt övnings, set och repsval ut för bröstträningen ut och hur länge har du tränat?

Ett förslag:
    Måndag: Bröst
    Tisdag: Ben
    Onsdag: Rygg.
    Torsdag: Axlar, mage
    Fredag Biceps, triceps

Fokusera på basövningar. Pressar, både plana och lutande, bänk eller hantelpress.

I så fall testar jag köra. Bröst, Mage Måndag, Rygg, triceps på tisdag???
    Jag har tränat till och från i 2 år. Nästan regelbundet. Jag var nere på 63 kilo när jag fick rätt på ätandet. Därefter lagt på mig med hjälp av träningen. Väger c.a 80 kilo i dag.

Jag tränar bara hemma och har alltid gjort. Någon enstaka gång på gym. Har 120kilo lösa vikter, bänkar, chinsstång cykel, Hantlarc curlstång, rakstång m.m.. Kör nästan enbart fria vikter träning och med hjälp av min kroppsvikt.
    brukar köra. Bästa övningen jag vet är pullover. Jag kör snett upp och ner på alla håll och möjligheter.. =)

3-4 veckor hårt 5×6 tungt
    3-4 veckor lätt 3×12 lite lättare. =)

Tack för all hjälp. =)

Imponerande resultat, creds! :)

Thanks!!!! Kämpar på! =)

Imponerande resultat som sagt.

Ser ut som du kan med fördel träna lite mer bröst och chinsövningar. Prova nya bröstövningar om du tycker att de nuvarande inte tar något bra.
    Glöm inte bort att köra ben! Är benen för otränade kommer man ingen vart med överkroppen tycker jag. Olika varianter av djupa squats/knäböj är övningen nummer ett där tycker jag.
    Benen syns ju inte här så det är svårt att säga, även om jag tycker man ofta kan se på folks överkroppar när de har för otränade ben. (det kan ge sämre hållning)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.