Hjälp med ett seriöst träningsschema för en nybörjare.

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med ett seriöst träningsschema för en nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjo! Hoppas nån orkar läsa det här. :P

Jag är snart 25år (gammal härk med andra ord). Har tränat en del styrketräning tidigare i mitt liv. Men det spårade ur o blev till slut så att jag tränade 7ggr minst i veckan. Va rätt överviktig o blev väl lite för mkt på en gång. Så slutade med benhinneinflammation eller vad det nu hette. Hade SJUKT ont i vänster underarm ett par veckor iaf. Höll på ca 7 månader sen ändrades mitt liv en hel del. Flytt osv. Så träningen lades på hyllan.

Men nu vill jag komma igång igen och vill undvika att göra fel pga det som hände sist. Jag gick iofs ner nästan 20kg på ett halvår men men. ( För mkt träning och för lite mat tror jag mest det berodde på ;P )

Jag är 1.84 lång och väger just nu ca 85kg. Lönnfet kring magen :P
    Stör mig på mina taniga armar mest av allt.

Jag hoppas nån orkar försöka hjälpa mig. Har haft träningsdagbok och kommer att börja med det från scratch nu och verkligen seriöst skriva ner mått/vikt osv med jämna mellanrum. Vill få hjälp så det blir så effektivt o bra som möjligt. Vill gärna bygga så mkt som möjligt eftersom jag känner mig så tanig jämfört med hur jag brukade vara. Tränar även kampsport ( Kyokushin ) 2ggr i veckan. Mån o Tors.

Då jag har bestämt mig för nått så gör jag det oxå. Men har lite problem med att jag är lite av en perfektionist då det gäller det mesta. Och ska jag börja styrketräna igen vill jag att det ska bli så bra i början som det är möjligt.

Och kanske har ni nått tips på kost? + annat att tänka på.

Med tack på förhand! / R

[http://forum.body.se/showthread.php?t=83]

Där tycker jag det finns mycket intressant information som är värd att läsa, kan vara bra att börja med-
    Lycka till!

jag kör på tränings ideologin som bartoll har skrivit om och kan bara säga att den är grym! ger bra ökningar samt att den är underhållande att köra då man alldrig blir less på nån muskelgrupp pga att man delat upp det så pass bra , nåt att tänka på är att de första passen kan den kännas ganska tung men ge den 2-3 cykler så kommer du vara nöjd , är du inte det får du pengarna tebax vilket resulterar i 0! hehe lycka till

Tack =)

Nån som kanske har fler tips eller så?

Hade tänkt börja idag. Ska ta foton osv.. vill verkligen kunna se skillnaden sen.

Nån som har nått tips på kost osv? Jag vill bygga såklart.

/ R

Jag tränar kyokushin Mån o Tors. 19:30-21:00..

Vilka dagar borde jag styrketräna? Antar att det blir lite för mkt att styrketräna och köra karaten senare på kvällen samma dag? ( Det är riktigt hård träning SVETTIGT! )

Har ni nått bra förslag?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.