Hjälp med insida av bröst!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med insida av bröst!

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Jag vill ha en skarpare linje av bröstmuskeln på insidan..
    just nu känns det som jag har mest muskler mot utsidan och uppåt, och väldigt lite på insidan,

vad är för övningar att rekommendera för att få lite mer fokus mitt emellan bröstmusklerna så att säga

mvh

Morgonpromenader och ett seriöst kostupplägg.

Det går inte o träna yttre eller inre bröstmusklerna specifikt, där spelar genetiken roll, tyvär.

Mer massa på bröst överlag.

lyssna på alla ovan

Rob Johnsson wrote:
    lyssna på alla ovan

precis, alla ovan har rätt.

Cardio+kost
    Genetik
    Mer muskler

massa bänkpress är alltid bra för o bygga bröst överlag … Toppen övning som tar hela bröstet .. sen som ovan kardio , kost , genetik etc :)

Är jag den enda som håller fast vid att man faktiskt kan aktivera olika delar av bröstmuskeln vid olika övningar?
    Själv är jag ganska säker på att det är så. Jag bestämde mig för en tid sen att jag ville ha mer massa på övre delen av bröstet, så jag började exempelvis köra mer liggande cable flyes med uppåtlutande bänk. Det tycker jag tar som fan i överdelen, och jag upplever att min övre bröstmuskulatur har blivit mycket bättre nu.

För att svara på frågan så skulle jag säga att bänkpress med smalt grepp tar bra på insidan av bröstet.

smalt grepp är väll en triceps övning, om jag inte har fel för mig?

Bröstets överdel kan troligtvis isoleras och tränas specifikt men att enbart träna bröstets insida är fysiskt omöjligt. Bröstets muskelfibrer löper horisontellt över hela muskeln och när muskeln kontraheras drar hela muskelfibern ihop sig. Det är omöjligt att aktiviera en del av en muskelfiber tyvärr. Som tidigare har sagts så spelar genetiken stor roll och ett bra kost/träningsupplägg i övrigt.

Dips? :| Brukar få ett jävla tryck i undre- och mitten/allmänt bröst samt triceps.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.