Hjälp med motivation. är helt enkelt inte skapt för att träna!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med motivation. är helt enkelt inte skapt för att träna!

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Sha!

är pojke på snart 18 år. har tränat i korta perioder sen jag var kanske 15.

Jag ska fatta det kort och enkelt. jag VILL träna. jag VILL få drömkroppen. Det går bara inte. jag är helt enkelt en lat jävel :(

har en bil att bygga på. skola att gå i. gym att gå till, kompisar att träffa osv. blir bara att jag går upp och sätter mig vid datorn och käkar tills dagen är slut. detta måste få ett stopp!

jag antar helt enkelt att jag är skapt till att vara en lat jävel bara. hur farao skall jag övervinna detta?! vad jag igentligen vill göra är ju att leva ett socielt liv och sköta träningen. det är ju en sak att gå till gymmet för en träningsnarkoman och en annan sak för mig.

snart har jag körkort och då kan jag ta mig till gymmet mycket enklare iallafall. hade tänkt starta igen när jag inte behöver gå 2 timmar varje dag till gymmet.

är det någon som har några tips på hur jag kan övervinna detta? är det någon form av depression kanske? varje gång jag har börjat träna så går det kanon i någon månad för att sedan falla tillbaka. tränar själv då min livsstil har gjort att jag inte direkt umgås med folk som gymmar.

Du har ju svaret i ditt eget inlägg… lathet, finns inga bra tips och råd utan, Just do it!

Tyckte själv att det var tungt att först jobba en hel dag, hem och fixa hushållsbestyren och sen ta sig ut i bilen, köra till gymmet och träna 1-2 timmar och sen hem och försöka varva ner och komma i säng för att sen upp och jobba klockan sex igen i början
    Detta var för ett par år sedan det, nu är gymmet min höjdpunkt på dygnet. att inte få åka till gymmet en dag är ingen riktig dag, jag tänker, äter, drömmer träning dygnet runt.

Sen kort och gott, självdisciplin!! det är bara du slutar hitta orsaker till att inte gå till gymmet och hittar anledningar till att gå till gymmet. Sätt upp en målbild på hur du vill se ut om ett år. Sen är det bara att spotta i näven och köra igång.
    Ingen kommer eller kan göra jobbet åt dig.

Lycka till!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.