Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp med nytänk!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 november, 2010 at 22:38 #54705Anonym anvandareMember27 november, 2010 at 22:38 #138507Anonym anvandareMember
Hej gott folk! skulle vilja ha hjälp med träningsschema och kostrådgivning då jag hade tänkt gå ner ca 10 kg fram till våren… skulle vilja ha lite tips och lite nytänk då jag upplevde att jag tappade en hel del styrka förra året… så är det nån som har bra tips på 4-5 dagars gym schema och lite kostråd under dieten skulle det vara kanon! tack på förhand!
har tränat i ca 3 år nu och det har visat trevliga resultat och är för övrigt varm i kläderna… dock har jag aldrig tagit steget vidare med att bli av med mina ” love-handels ” väger förövrigt 106kg i dagsläget och använder bara proteindrinkar och omega-3 som kosttillskott.
28 november, 2010 at 14:01 #138508Anonym anvandareMemberLäs på och lär dig lägga upp ett eget kost/träningsprogram, eftersom du då lär dig mer om hur alltihop fungerar då har du större chans att lyckas
Jag personligen tycker att det är bättre att lära sig själv, om du får en diet upplagd av någon kunnig som du följer perfekt osv så lärde du dig aldrig VARFÖR du åt som du gjorde, dvs varför du skar ner på kollisarna/fettet, höjde ditt proteinintag osv osv, så det är lättare att ramla tillbaka till gamla vanor..
Ät med måtta och inget skit på vardagar om du ser rätt resultat i spegeln så är du på rätt väg!
Men det är bara vad jag tycker:)
28 november, 2010 at 20:36 #138509Anonym anvandareMemberSka ha det i tanken! tack
28 november, 2010 at 20:53 #138510Anonym anvandareMemberSök lite på RPT-upplägg (Reversed Pyramid Training), vet många som fått riktigt bra resultat utav det och som trivs med upplägget.
Hade jag varit du hade jag kört 3 huvudpass baserat på dragövningar, pressövningar och ben. Sedan eventuellt ett fjärde pass den veckan med komplettering ifall något släpar, annars hade jag börjat om igen.
Så 3-4 pass uppdelat på 7-8 dagar.
28 november, 2010 at 21:06 #138511Anonym anvandareMemberAbsolut ska kolla på det! har bara hört talas om det men inte kollat nått närmare på det. tack!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.