Hjälp med styrkepass

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med styrkepass

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hallå:)

Skulle som rubriken lyder behöva råd och hjälp med hur man lägger upp ett styrkepass. :D

Anledningen är som sådan att jag idag har gymat i nästan ett år men inte fått några märkvärda resultat. Det jag är ute efter är att bli större fast med uthålliga muskler och det på ca 3-4 pass i veckan (eller vad som är bäst;)).
    Idag ser mit schema ut så här: (hehe, vet inte vad alla övningar heter på svenska bara)
    arm och mage

3×10 bench dips

3×10 alternate hammer curl

3×10 Cross body hammer curl

3×10 Dumbbell side bend

3×10 cable crunch

3×10 Barbell curl

3×10 triceps Pushups

3×10 seated leg tucks

3×10 tricepsövning i ställning

3×10 bicepsövning

överkropp

3×10 bänkpress medium grip

3×10 barbell shoulder press

3×10 bent-arm dumbbell pullover

3x10one-arm dumbbell row

3×10 dumbbell shoulder press

3×10 front plate raise

3×10 pullups

3×10 push-ups med ben på bänk

Jag äter otroligt mycket, kanske inte jämt fördelat över dagen men ändå väldigt mycket. Tar även proteinpulver efter träningen så näringsintag borde inte vara ett problem.

du kan ju läsa i forumet. alla ställer schema frågor typ. men det bästa man kan göra enligt mig om man vill växa är följande dude
    1, anteckna dina prestationer. du ska shocka muskeln. öka lite för varje träning :up:
    2, ät regelbundet. protein bygger you know. :nerd:
    3, sov gott

och när du tränar ska du utföra övningar korrekt inte för mycket vila mellan set. och det finns 12349563 st träningscheman så jag pallar inte rekomendera något. haj 8)

och när du tränar ska du utföra övningar korrekt inte för mycket vila mellan set. och det finns 12349563 st träningscheman så jag pallar inte rekomendera något. haj 8)[/QUOTE]

Haha, det e lugnt:)

Men bara en fråga, om jag kör armar t..ex så känner man sig helt utpumpad efter kanske 3 övningar. alltså så orkar man inte maxprestera på dem sista och får därför sänka vikten? Eller ska man bara göra mindre rep i varje set? :p

Det kan bero på att du efter 3 separata armövningar är/bör vara rätt trött ;). Det räcker gott med 2-3 övningar per muskelgrupp/pass.

Tackar :):pop:

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.