Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp med träningschemat.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 juli, 2013 at 08:14 #102800Anonym anvandareMember28 juli, 2013 at 08:14 #1078248Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är en kille på 25 år som behöver komma igång och träna efter att ha blivit lite väl mycket skengravid – två gånger.
Träning har tidigare alltid funnits där men aldrig lagt någon större tanke bakom det och alltid haft möjlighet fara på gymmet.Detta var ju då före vi fick barn nu verkar det omöjligt finna tid till träning i alla fall på gym. Nu till förutsättningarna jag är 187cm och 104 lätt;) utrustningen jag har hemma är: en skivstång med 60 kg hantlar med 15 kg ett chinsräcke och min kropp. Tanken var att kunna träna hela hela kroppen 3 ggr/ veckan. Men idéer på vad jag kan göra lyser med sin frånvaro.28 juli, 2013 at 08:28 #1078249Anonym anvandareMemberOm du har möjlighet så köp en ställbar bänk. Det behöver inte vara något avancerat, finns säkert på blocket.
Det finns massor av övningar du kan göra med den utrustningen du har. Titta här på en övningsguide jag satt samman på ett annat forum: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071 och välj övningar som inte kräver maskiner du inte har.
Bänkpress, knäböj, militärpress, stång/hantelcurl, tricepsextention, hantelpressar, armhävningar, chins, stångroddar osv.29 juli, 2013 at 07:44 #1078276Anonym anvandareMembertack för svaret!
vet inte om det blir off topic nu men tänkte göra så här:dag 1-3 i fyra veckor:
benböj
utfall
marklyft
chins
stående militärpress
ståede hantellyft åt sidan
armhävningar
stångcurl
hammercurl
dips31 juli, 2013 at 08:02 #1078308Anonym anvandareMemberPk25 wrote:tack för svaret!
vet inte om det blir off topic nu men tänkte göra så här:dag 1-3 i fyra veckor:
benböj
utfall
marklyft
chins
stående militärpress
ståede hantellyft åt sidan
armhävningar
stångcurl
hammercurl
dipsSer ganska bra ut.
Men skippa hammercurls och försök hitta en bröstövning till.
19 april, 2014 at 17:23 #1081497Anonym anvandareMemberJag kört det här schemat hemma i några månader och känner det är dags förnya mig. Nu finns möjligheten för mig att gå på gym,och det leder mig till frågan: är jag ute och cyklar om man bara kör 3ggr/v där dag ett är benböj dag två marklyft och dag tre bänkpress eller måste man snöra in fler övningar?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.