- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp med träningsprogram?!
Tjolahopp!
Jag är en 17-årig kille som tänkte satsa på att börja träna på ett lokalt gym med målet att få en hälsosam, välmående kropp som samtidigt är estetiskt vacker att beskåda.
Nu är saken bara den att jag är lite utav en novis inom detta ämne och vänder mig därför till er ödmjukt för hjälp. Hur ska jag träna för att på bästa sätt bygga muskelmassa, bränna fett och må bra? Jag är mer än beredd på att lägga ned mycket tid på gymmet, är mycket disciplinerad och kan hålla väldigt hårt på tränings- och kostprogram då det krävs. 4-5 dagar i veckan ska inte vara något problem att lägga ned på gymmet, i alla fall.
Lite info om mig: Är som sagt en 17 år gammal kille, är 168 cm lång/kort (), väger ca 64 kilo och är ganska kompakt byggd.
Så till skott: Hur ska jag träna för att nå så bra resultat på så kort tid som möjligt? Självklart vore en rippad, något större kropp till Beach ’11 det ultimata!
Tacksam för svar och hjälp!
/Little J
Efter som du skriver här så skulle jag rekommendera ett 3 dagars schema med helkropps pass. Kör det en månad och se vad som händer. Öka matintaget under dom dagarna du inte tränar. Kan det vara något?
m. Helkropp
t. Vila
o. Helkropp
t. Vila
f. Helkropp
l. Kondition
s. Vila
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY