Home › Forums › Allmänt om gymträning › hjälp med träningsschema !
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 oktober, 2011 at 17:36 #51787Anonym anvandareMember11 oktober, 2011 at 17:36 #125825Anonym anvandareMember
Tjena!
Mitt mål är att ha en vältränad kropp till sommaren. Att få bort så mycket underhudsfett som möjligt och få fram musklerna så jag får en fast och fin kropp. Jag har börjat träna mer seriöst nu, (hållt på i ca 5 veckor), och äter mindre, (mindre portioner och mer sallad), och inget godis eller läsk överhuvudtaget. Har märkt att magen blivit lite mindre, men har fortfarande en ”putmage”. Hur får man lättast bort en putmage? Sedan undrar jag över mitt träningsschema. Ska jag köra på detta hela tiden till sommaren, eller ska jag utveckla och lägga till en till löp- eller styrkedag? som schemat ser ut nu, kommer jag ha en vältränad och fin kropp om jag kör ända till sommaren? Har dock inget proteinpulver eftersom jag är en fattig student och inte har råd just nu att köpa, men kanske inte behöver nåt sånt?Så, för att sammafatta; så mitt huvudmål är ändå att får bort putmagen! hur får man lättast bort ”putmagen”? Är mitt träningsschema tillräckligt bra för att använda ända till sommaren eller borde jag lägga till en dag till med träning? När ska jag isf göra det och ska jag lägga till styrka eller löpning då?
Här är mitt träningsschema jag använder:
Måndag: Bröst 3×10/övning och triceps 3×10/övning, 30 min löpning
Tisdag: 15 min löpning i högre tempo
Onsdag: Rygg 3×10/övning och biceps 3×10/övning
Torsdag: Löpning 30 min
Fredag: Ben 3×10/övning och axlar 3×10/övning, löpning 15 min i högre tempo
Lördag: Vila
Söndag: VilaHoppas ni kan svara på mina frågor och funderingar !
Tack på förhand!11 oktober, 2011 at 21:05 #125826Anonym anvandareMemberTränar du inte mage nån dag?
12 oktober, 2011 at 19:38 #125827Anonym anvandareMemberNickster wrote:Tränar du inte mage nån dag?jo, glömde skriva det. tränar mage måndagar, onsdagar och fredagar.
13 oktober, 2011 at 16:29 #125828Anonym anvandareMemberJag skulle byta plats så onsdag och lördag. så att du tränar på lördag och vilar på onsdag. Så kör du 2 dagar träning, 1 dag vila, 2 dagar träning, 1 dag vila. Kan leda till att du presterar bättre under dina träningsdagar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.