Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp med träningsschema med både styrka och kondition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 januari, 2012 at 21:33 #51132Anonym anvandareMember21 januari, 2012 at 21:33 #123115Anonym anvandareMember
Hejhej! Jag skulle behöva hjälp av någon som är lite mer erfaren än mig att lägga upp ett bra träningsprogram där jag tränar styrka för hela kroppen och kondition på alla sätt , intervaller , längre sträckor o allt sånt där. Jag brukar träna 1 gång per dag på gym men är dålig på att lägga upp min träning och sen går jag alltid långpromenad på morgonen.
Skulle bli jätteglad om jag fick hjälp med detta22 januari, 2012 at 10:32 #123116Anonym anvandareMemberMikaela431 wrote:Hejhej! Jag skulle behöva hjälp av någon som är lite mer erfaren än mig att lägga upp ett bra träningsprogram där jag tränar styrka för hela kroppen och kondition på alla sätt , intervaller , längre sträckor o allt sånt där. Jag brukar träna 1 gång per dag på gym men är dålig på att lägga upp min träning och sen går jag alltid långpromenad på morgonen.
Skulle bli jätteglad om jag fick hjälp med dettahejsan Mikaela!skulle vilja hjälpa dig men det som saknas för min del är ditt mål med träningen.
Vill du bygga muskler,deffa eller skaffa dig kondition?22 januari, 2012 at 19:27 #123117Anonym anvandareMemberKondition har jag men den kan alltid vara bra att förbättra , men det som är viktigast för mig just nu är att gå ner i vikt och samtidigt få en vältränad kropp med synliga muskler
25 januari, 2012 at 10:45 #123118Anonym anvandareMemberMikaela431 wrote:Kondition har jag men den kan alltid vara bra att förbättra , men det som är viktigast för mig just nu är att gå ner i vikt och samtidigt få en vältränad kropp med synliga musklerHej Mikaela!
Det är antagligen en av dom mest vanliga önskningarna här på forumet:)
Det mest optimala för dig som vill gå ner i vikt är att kolla ditt energiintag.
ag vet inte alls vad du ligger på i kalorimängd men gör så här:
Mät din midja ex. 1 gång i veckan på morgonen innan mat eller dryck intages.
Se till att ät ordentligt med frukost som innehåller proteiner och bra fibrer såsom ex havregrynsgröt.Drick mycket vatten och varva med proteindrinkar eller helst vanlig kesella alt keso eller annan proteinrik kost som mellanmål.Lunchen bör bestå av kolhydrater c:a 20%,fettet c:a 40% och protein c:a 40% detta tar du som en parentes.i annat fall ta 1/3 av varje del och ät med suntförnuft.Middagen likaså och använd med fördel olivolja till salladen:)
Träna mycket basövn såsom marklyft,knäböj,chins,dips och bänkpress så skall du se på resultat.
Ha inte för bråttom nu utan ta det bit för bit men som sagt du måste förbruka ner energi än du gör av med för att bli av med din vikt.
Fortsätt gärna med konditionsträning ex löpning eller liknande men aldrig innan ett styrkepass.Max 20 min löpning efter styrketräningen men inte mer.
Vill du springa gör det då dom dagarana du inte gymmar:)Lycka till nu:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.