Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp med träningsupplägg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 januari, 2006 at 11:01 #95400Anonym anvandareMember21 januari, 2006 at 11:01 #1047161Anonym anvandareMember
Hjälp med träningsupplägg
Hej allihopa!
Inatt har jag legat vaken i två timmar o kunde inte sluta fundera över om jag verkligen tränar på bästa sättet för att nå mitt mål . Mitt mål är att bli smalare och mer vältränad.Idag tränar jag varannan dag cardio, varannan dag styrketräning. Grejjen är bara att min PT har gett mig ett styrketräningsprogram som går igenom hela kroppen. Det blir ca tre övningar för ben, en för bic, en för tri, två för axlar, två för rygg, två för mage o en för bröst. Han övertygade mig om att detta schema skulle vara det ultimata för att nå mina mål. Att dela upp muskelgrupperna hänvisade han till att bara muskelbyggare gör: . Men efter att ha läst på diverse forum och fitnessprofilers hemsidor verkar det att stycka upp kroppen som det bästa sättet att styrketräna
Tänkte skriva ner hur mitt träningsupplägg ser ut idag:
Mån: styrketräning
Tis: 60 min cardio
Ons: styrketräning
tors: core + spinning
fre: styrketräning
lör: 60 min cardio
sön: styrketräningVid styrketräning följer jag alltså träningsschemat jag beskriv ovan.
Tycker ni att det här är ett bra o effektivt sätt att träna för en tjej som vill gå ner i vikt o bli mer tonad om ni förstår hur jag menar…?
Eller borde jag dela upp muskelgrupperna för sig?
Eller borde jag göra ett schema som stryker en del styrketräning och köra mer konditionspass som spinning, step up o liknande? Mitt mål är ju trots allt att gå ner i vikt och bli mer vältränad, inte att bygga muskler även om det inte är någon större katastrof..Jag känner att sommaren, trots all snö närmar sig med stormsteg då vill man inte ligga på ett träningsprogram som kanske inte alls kommer ge de resultat jag vill ha..
Mycket tacksam för svar/ Fia somnlös :whistle:
21 januari, 2006 at 18:41 #1047162Anonym anvandareMemberHejsan! Hur l
21 januari, 2006 at 18:49 #1047163Anonym anvandareMemberingen villa:| du måste ha villo dagar!
21 januari, 2006 at 19:58 #1047164Anonym anvandareMemberjanne73 wrote:Hejsan! Hur länge har du tränat enligt detta program? Hur många set/övning?Jag har tränat enligt det schemat i 4 månader.. jag kör 3 set med minst 12 reps o max 15..orkar jag mer än 15 så äre för lätt vikt på..
21 januari, 2006 at 19:59 #1047165Anonym anvandareMemberKan tilläga att söndagar är vilodag..ingen styrka som jag skrev först: Gick av bara farten när jag skrev ner schemat tror jag:p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.