Hjälp med Undersida/utsida Bröst

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med Undersida/utsida Bröst

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej.
    Jag har ”problem med undersidan/yttersidan på bröstmusklerna. Kan säga precis där bröstvårtan sitter.
    Problemet är att jag har betydligt mindre muskelmassa där.

När jag spänner bröstmusklerna så kan jag se och känna att jag har som ett tydligt veck i muskeln där muskeln minskar drastiskt, men ytterkanten följer den ”traditonella” formen. svårt att förklara..

Detta resulterar i lös hud, bröstvårtan hänger lite löst när jag spänner muskeln. 😮
    Kan kanske bero på att jag har gått ner en del i vikt. Men muskeln har också lite udda form.

Då till min fråga. Hur kan jag bygga på undersidan av bröstmuskeln så jag får en bättre symmetri/form på muskeln?

Har legat på kcal- i 4 månader och tränar därför tungt.
    Mina bröstövningar jag kör 1g i veckan är Hantelpress och Hantelpress-snedbänk.
    (kan inte köra bänk p.g.a skada)

Sen kör jag 1st assisterande övning varje bröstpass. Kan variera men oftast cc underifrån.

Mvh

Skippa snedbänken och kör en plan övning till istället för att få mer belastning på de nedre fibrerna. Det finns en studie som visar på minimala skillnader i aktiveringen i bröstmuskulaturen vid olika belastningsvinklar.

Vad är en assisterande övning förresten? Hjälper du någon annan då eller? Menar du kompletterande eller kanske maskinbaserad?

Gorilla wrote:
    Skippa snedbänken och kör en plan övning till istället för att få mer belastning på de nedre fibrerna. Det finns en studie som visar på minimala skillnader i aktiveringen i bröstmuskulaturen vid olika belastningsvinklar.

Vad är en assisterande övning förresten? Hjälper du någon annan då eller? Menar du kompletterande eller kanske maskinbaserad?

ok. Vad kan det bero på att jag har fått denna utvecklingen i muskeln? Finns det några ”standardfel”?

Hehe kanske utryckte mig lite fel där :D
    Menar maskinövning eller cc

Dips

Västkustarn wrote:
    ok. Vad kan det bero på att jag har fått denna utvecklingen i muskeln? Finns det några ”standardfel”?

Hehe kanske utryckte mig lite fel där :D
    Menar maskinövning eller cc

Det har nog mest med genetik att göra. Mer massa kommer göra det snyggare.

Själv tycker jag faktiskt lite nedåtlutande hantelpressar och flyes funkat bra för mig, när jag velat utveckla dom nedre detaljerna i bröst. Bredd har jag aldrig haft problem att utveckla kring bröstkorgen, men enligt många är ju flyes bra för dom detaljerna.

Sen kanske det är bra att variera antal reps tills det känns lite mer i den biten av muskeln. Hoppas mitt svar hjälper lite :)

Outtalat wrote:
    Själv tycker jag faktiskt lite nedåtlutande hantelpressar och flyes funkat bra för mig, när jag velat utveckla dom nedre detaljerna i bröst. Bredd har jag aldrig haft problem att utveckla kring bröstkorgen, men enligt många är ju flyes bra för dom detaljerna.

Sen kanske det är bra att variera antal reps tills det känns lite mer i den biten av muskeln. Hoppas mitt svar hjälper lite :)

hantelpress med nedåtlutande bänk har jag kört några gånger, den känns bra. Har aldrig testat flyes med nedåtlutning. Ska prova nästa pass :up:

Gorilla wrote:
    Det har nog mest med genetik att göra. Mer massa kommer göra det snyggare.

hoppas du har rätt :)

Känner att jag har ganska svårt för att hitta tekniken och få kontakt i flyesen.
    Någon som har något mer tips på övning? (kan inte köra dips p.g.a skada)

Tips i flyes är att försöka få så bra stretch i övningen på den negativa fasen och spänna till brösten själv och inte förlita sig på vikten på den positiva delen. Sänk vikten och kör efter kontakt och pump. Lycka till // Strong

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.