Home › Forums › Allmänt om gymträning › hjälp med upplägget.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 april, 2011 at 16:57 #52973Anonym anvandareMember28 april, 2011 at 16:57 #130999Anonym anvandareMember
hej, började satsa mycket mer på träningen för nån månad sen och undrar nu om jag har lagt upp det bra?
Kör 5 ggr i veckan, 2 muskelgrupper / gång.
Blir då att jag kör en muskel lite mer än 1 timme och sen direkt på nästan i ungefär 1 timme och sen typ 20 minuters jogging och sen proteindrink, undrar nu om jag bör sätta i mig lite protein eller annat mellan muskelgrupperna?
Nån som annars har nåt bättre förslag på upplägg för mer effekt och framgång?
tacksam för svar.
28 april, 2011 at 17:45 #131000Anonym anvandareMember1 timme per muskel? Kör du 5-split då eller?
28 april, 2011 at 19:57 #131001Anonym anvandareMemberunderwar wrote:hej, började satsa mycket mer på träningen för nån månad sen och undrar nu om jag har lagt upp det bra?Kör 5 ggr i veckan, 2 muskelgrupper / gång.
Blir då att jag kör en muskel lite mer än 1 timme och sen direkt på nästan i ungefär 1 timme och sen typ 20 minuters jogging och sen proteindrink, undrar nu om jag bör sätta i mig lite protein eller annat mellan muskelgrupperna?
Nån som annars har nåt bättre förslag på upplägg för mer effekt och framgång?
tacksam för svar.
Menar du att du tränar i 2 timmar & 20 minuter i streck? :nono:
29 april, 2011 at 11:54 #131002Anonym anvandareMemberungefär, inga som kan svara på frågorna?
29 april, 2011 at 12:07 #131003Anonym anvandareMemberJag anser att en swebar eller något hade varit passande, ser dock ingen mening i ett så långt pass.
30 april, 2011 at 10:17 #131004Anonym anvandareMemberdet är inte så att jag behöver energi för att orka fortsätta, för det får jag från Sveriges bästa PWO
är bara nyfiken på ifall det skulle vara bätre om man intog lite protein emellan.
30 april, 2011 at 10:39 #131005Anonym anvandareMemberJag anser att det är dumt att du drar i dig näring mitt i passet. Skynda dig att köra klart passet och ladda med proteinet efter passet Dumt att ge kroppen fel signaler, och lura den till att påbörja återhämtningen.
Hur många set och övningar ligger du på eftersom du kör över en timme per grupp?
30 april, 2011 at 13:59 #131006Anonym anvandareMemberbrukar försöka ligga på 3 st med minst 8 rep (vanligtvis runt 10), men kan ofta bli runt 5 och har hänt att det blivit upp till 8-10 innan man får tvinga sig själv att sluta:D
tex som igår lade jag på 180kg i benpressen (brukade köra 160 innan) och hade planer på att köra 3 sett, men det var så jävla gött att det blev 5 istället.
men hur är det nu med konditionsträning efter passet, ska det undvikas helst eller? Vill bli så stark som möjligt men även försöka hålla en hög kondition och bränna lite fett (då jag har en tendens att alltid äta lite för mkt), men vore det en idé att lägga in ett extra pass med bara jogging och ska man ta protein efter isåfall?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.