Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp med väldigt seriöst tränings schema!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 mars, 2011 at 12:18 #53246Anonym anvandareMember31 mars, 2011 at 12:18 #132249Anonym anvandareMember
Hejsan skulle vilja be om hjälp med en krävande och aktivt schema med övningar, Har tränat konstant i ca 2 år nu fast skulle vilja förnya mig lite och gå ännu högre. Äter väldigt näringsrik mat med mycket proteiner men lite kolhydrater i försöker äta 4-5 gånger per dag.
Ålder: 19
Vikt: 109
Längd: 181Någon som skulle kunna hjälpa mig?
31 mars, 2011 at 13:12 #132250Anonym anvandareMemberRancid4321 wrote:Hejsan skulle vilja be om hjälp med en krävande och aktivt schema med övningar, Har tränat konstant i ca 2 år nu fast skulle vilja förnya mig lite och gå ännu högre. Äter väldigt näringsrik mat med mycket proteiner men lite kolhydrater i försöker äta 4-5 gånger per dag.Ålder: 19
Vikt: 109
Längd: 181Någon som skulle kunna hjälpa mig?
Sökmotorn vill nog
Skämt åsido, posta ditt nuvarande schema så man kan se hur du tränar, och förklara gärna lite närmre vad du vill uppnå..Sen får jag ge dig cred för att ha tränat konstant i 2 år! Jag brukar vara trött efter mina pass som ligger på 1,5h!
31 mars, 2011 at 16:16 #132251Anonym anvandareMemberHar gått efter ett schema jag funnit på internet än sedan en tid tillbaka.
Bröst, Triceps och mage/ Måndag
Rygg, biceps och vader/ Tisdag
Vila/ Onsdag
Axlar, Mage/ Torsdag
Lår och vader/ Fredag
Vila/ Lördag
Vila/ Söndag
Skulle vilja utvecklas bygga större muskler, Slipa på mitt schema och vid senare år även prova tävla. Skulle även vilja slänga in någon sorts kondition också
31 mars, 2011 at 16:17 #132252Anonym anvandareMemberRejectionRole wrote:Sökmotorn vill nog
Skämt åsido, posta ditt nuvarande schema så man kan se hur du tränar, och förklara gärna lite närmre vad du vill uppnå..Sen får jag ge dig cred för att ha tränat konstant i 2 år! Jag brukar vara trött efter mina pass som ligger på 1,5h!
Tackar
31 mars, 2011 at 16:24 #132253Anonym anvandareMemberRejectionRole wrote:Sen får jag ge dig cred för att ha tränat konstant i 2 år! Jag brukar vara trött efter mina pass som ligger på 1,5h!Haha kan inte annat än att hålla med!
TS; 109kg lät mycket, har du högt bf?
31 mars, 2011 at 17:19 #132254Anonym anvandareMemberBjern wrote:Haha kan inte annat än att hålla med!TS; 109kg lät mycket, har du högt bf?
Bf som i body fat? Har aldrig varit på undersökning för hälsa på det sättet. Kan säkert gå ner några kilo för att uppnå maximal volym. :p 5-6 kg men det kommer med det sköna sommar vädret!
31 mars, 2011 at 19:15 #132255Anonym anvandareMemberRancid4321 wrote:Har gått efter ett schema jag funnit på internet än sedan en tid tillbaka.Bröst, Triceps och mage/ Måndag
Rygg, biceps och vader/ Tisdag
Vila/ Onsdag
Axlar, Mage/ Torsdag
Lår och vader/ Fredag
Vila/ Lördag
Vila/ Söndag
Skulle vilja utvecklas bygga större muskler, Slipa på mitt schema och vid senare år även prova tävla. Skulle även vilja slänga in någon sorts kondition också
Jag ser inga problem i upplägget men om du vill ändra så finns det ju en hel drös med olika scheman med mer specifika övningar på nätet som ex inriktar sig på styrka etc. Om du känner att du stagnerat i din träning så se till att hitta nya övningar eller ändra sättet du använder dina nuvarande på genom att köra ex pyramidträning, myo-reps etc. Släng in lite failureträning med ondskefulla ”urreppningar”? Ser du till att chocka musklerna och håller en bra proteinrik diet så bör de växa. Annars tränar du för lätt eller så har kroppen vant sig.
När det gäller kondition så har du ju allt från cykling, simning, löpning etc där du kan köra ett långpass eller HIIT (intervallträning). Själv kör jag mountainbike på somrarna och löpning när jag känner mig sugen.
The sky is the limit! Bara köra på :emo-thumb
31 mars, 2011 at 20:55 #132256Anonym anvandareMemberTackar väldigt mycket för svar. Hittade ett annat schema här på forumet som jag tänkte pröva med med ”pyramid träning”. Kan lägga upp det tills imorgon!
failureträning med ondskefulla ”urreppningar”? Tydligare tack vet inte vad du menar med det
31 mars, 2011 at 22:16 #132257Anonym anvandareMemberRancid4321 wrote:failureträning med ondskefulla ”urreppningar”? Tydligare tack vet inte vad du menar med detSäg att jag kört 5set med 10 reps på 100kg i knäböj, känner jag att jag fortfarande har mycket ork och helt enkelt vill plåga mig själv lite extra så kan jag ibland köra ett set på 40kg där jag helt enkelt kör tills jag inte kan resa mig upp. Ondskefulla blir dom då mjölksyran (speciellt i benövningar) blir helt insane. Detta går såklart att applicera på alla typer av övningar. Personligen så är det inget jag kör varje gång då jag upplever att det tar längre tid för kroppen att återhämta sig och i vissa lägen är det inte fördelaktigt. Men någon gång ibland när kroppen skrattar åt dig och du vill sätta den på plats! :emo-thumb
EDIT: Lycka till förresten och hoppas du hittar nåt som funkar!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.