Hjälp mig med min rygg.

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp mig med min rygg.

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej!

Skulle behöva några goda råd angående rygg träningen min.
    Jag kör 3 dagar i veckan:

Dag 1: Bröst, triceps, axlar
    Dag 2: Rygg, biceps, mage
    Dag 3: ben, mage

Men jag blir inte riktigt klok på vilka övningar jag ska köra, gillar alla de jag kör men har en stark känsla av att någon kan ta ut den andra av övningarna, altså att jag kör i onödan. (passen blir längre och längre ju mer övningar man vill ha in och inte tar bort någon, frågan är vilken)
    Kanske man kan skippa en för att köra fler på någon annan?
    Här kommer dom:

”Hantel drag”
    Latsdrag framför huvudet med tätt grepp
    Ryggups
    Shruggs
    Kabeldrag för skulderblad (framåtböjd drag underifrån och ut)
    Grensla stång med vikter lyft mot bröstet.

Ja jag vet skit dåligt beskrivet men vet fan inte vad övningarna heter, fans ju en sida med små svartvita klipp som man kunde länka till mins jag men kommer inte ihåg vad den hette. Hoppas ni fattar iaf.

Jag är 30år och jobbar som golvläggare vilket betyder att man gör badrum med matta också. Så har man många badrum så blir man slut av att gnida så många kvadrat matta, men i övrigt är ju yrket i högsta grad fysiskt vilket spelar in i ork etc vissa dagar på gymmet. Jag kör alltid fullt ut men ibland får man gå ner lite i vikt om det vart en tung dag på jobbet.

Jag anser mig ha bra koll på träningen och ser positiv muskelutveckling. Har läst en del böcker och läst otaliga forum. Har bra muskelkännedom etc. Men nu kommer finliret in i bilden och där har jag inte full koll alltid. jag lyssnar till kroppen och utgår från att få maximal kontakt i alla övningar.

Vill kunna köra marklyft men det funkar inte har testat otaliga gånger men funkar ej. Käns som att svanken ska knäckas om jag gör minsta fel. Sen så belastas högra sidan mer, fån övre muskelfästet på högra skinkan och upp en bit, har nyligt vart hos kiropraktiker för en upphakning i svanken och fick veta att mitt vänstra ben är ca 2cm kortare än högra, så lägger min gissning på att det är det som är felet. Men efter otaliga försök skippar jag den.

Ideer på andra övningar för nedr del av rygg som kan passa mig?

En annan sak som jag kan lägga till är att man jobbar mycket fysiskt och eftersom jag är högerhänt är jag oftast tröttare i högra sidan än den vänstra, gäller alla dagar på gymmet, försöker börja med vänster sida i alla övningar så kör jag ej höger mer så jag inte växer olika.

Nä nu har jag surrat nog men hoppas innerligt på hjälp av ett proffs!

Ursäkta stavning, inte min starka sida.

/Ingo

[http://forum.body.se/showthread.php?t=144025]

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.