Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp mig med mitt schema
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 oktober, 2011 at 14:51 #51754Anonym anvandareMember17 oktober, 2011 at 14:51 #125680Anonym anvandareMember
Hej! Skulle vilja veta om mitt schema är bra eller om jag kanske borde ändra något
Kör 5 gånger i veckan:
Måndag: Bröst,biceps
Tisdag:Axlar triceps
Onsdag:Ben,mage
Torsdag:Rygg
Fredag eller lördag:Bröst,bicepsGe mig gärna tips på vad jag borde byta ut eller skriv erat förslag på ett bra schema
Tack på förhand!
17 oktober, 2011 at 15:03 #125681Anonym anvandareMemberborde även skriva med att jag blir bara glad ifall ni ändrar mitt schema för som jag fattat det så tränar jag kanske för mycket? Vilket skulle kunna förklara långsam ökning i vikter och massa samt att min ena arm gör ont när ja lyfter men jag kan ha fel så rätta mig gärna!
17 oktober, 2011 at 17:13 #125682Anonym anvandareMemberTänk inte ”Måndag, tisdag, onsdag” osv.
Träna när du känner för det, det är sånt här som gör att många slutar med att träna senare i framtiden. Någonting kommer upp på en träningsdag, och man gör båda sakerna, sen går man till gymmet och kör världens skitpass för att det har blivit tight med kosten, eller schemat. Och man blir nedtryckt av det och tappar motivation.Detta kanske kan funka lite bättre.
Dag 1: Bröst, biceps
Dag 2: Ben, mage
Dag 3: Axlar, triceps
Dag 4: RyggSen att du lägger in vila när du känner för det, bröst och biceps behöver inte 2 pass.
17 oktober, 2011 at 19:59 #125683Anonym anvandareMemberTack för svaret! Tänkte passa på och fråga en till sak om hur de är man ska träna? Just nu kör jag 3 set med 6-8 reps men funderar på och bara göra det ett tag så musklerna växer fram så de blir en massa sen typ träna vad jag fattat det som mer reps typ 10-12 så de blir uthålliga och snygga muskler?
18 oktober, 2011 at 09:18 #125684Anonym anvandareMemberNiikke wrote:Tack för svaret! Tänkte passa på och fråga en till sak om hur de är man ska träna? Just nu kör jag 3 set med 6-8 reps men funderar på och bara göra det ett tag så musklerna växer fram så de blir en massa sen typ träna vad jag fattat det som mer reps typ 10-12 så de blir uthålliga och snygga muskler?snygga muskler är ju subjektivt och där spelar även genetik så som muskelfästen, samt även hur mycket underhudsfett du har… :frust:
20 oktober, 2011 at 11:33 #125685Anonym anvandareMemberHur bränner man underhudsfettet ? Är det motionspring eller att powerwalka
20 oktober, 2011 at 11:49 #125686Anonym anvandareMemberNiikke wrote:Hur bränner man underhudsfettet ? Är det motionspring eller att powerwalkaförbruka mer energi än vad du får i dig!
20 oktober, 2011 at 14:53 #125687Anonym anvandareMemberTack!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.