Hjälp sökes, Måste komma igång!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp sökes, Måste komma igång!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej

Nu är det dags att ta tag i livet. Det är tid att cola snus och ciggaretter (chips och godis) byts ut mot ett gymkort.
    Då jag kör cross på motions nivå blir jag lätt trött fort och konditionen inte räcker. Jag har så oregelbunden sömn och kost just nu att man knappt orkar med dagarna.

Därför vänder jag mig till detta då de flesta här vet va dom pratar om.

Det jag vill ha hjälp med är nog självklart. Jag vill hitta motivatioen till en sund och frisk kropp, sattsar inte på att bli stor eller ”biffig” Utan en kropp lagom muskulös till min längd (185cm) behöver svar och tips innom kost och träning. Vore jätte bra om ni kunde slå era kloka huvuden ihop och ge mig alla råd ni kan så kanske man även kan sätta ihop ett tränings schema. (Finns det dom som kört cross på hög nivå tar jag mer än gärna emot tips som kan funka på banan med.)

Vet att det säkert finns många trådar om detta men alla är ju inviduella och sitta och plocka från tråd till tråd blir bara rörigt, Därför tycker jag att det är bättre med en tråd för mig där jag kan ställa frågor och även svara på dem.

Hoppas jag utformat mig på ett bra sätt och får många bra tips.

”EDIT: Kanske ska skriva ut vikten med 85kg vet inte om det är bra eller dåligt men känner att jag måste bättra mig för min kropps skull.”

MVH
    Alex

Du kan ju börja med att köra basövningar för styrka typ knäböj, marklyft, bänkpress, militärpress, stångrodd. Där har du styrketräning för hela kroppen, viktigt att du börjar med att få tekniken rätt och inte kör för tungt. Sen är det väl bara att springa, cykla, simma eller liknande för konditionen.
    Ät nyttigt från hela kostcirkeln, fisk, kyckling, kött, potatis, grönsaker osv.
    Skippa sockret.
    Hur ofta hade du tänkt att träna i veckan?

Men forumets syfte är väl inte att alla ska ha en egen tråd vad gäller just SIN träning, utan skall fungera som informationsbank. Gamla trådar SKALL konsulteras innan man postar en ny (du läste väl reglerna som du skrev på när du registerade dig?. det gjorde jag … )

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.