- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp?? Tips på träning!
Tjena, jo de är såhär att jag precis börjat ta träningen på stor allvar och jag behöver har ett par frågor jag behöver svar på, just nu så ser mitt tränings schema ut såhär
Dag 1: Bröst & Triceps
Dag 2: Biceps & Rygg
Dag 3: Mage & Ben
Dag 4: Vila
Repetera
Jag är smal och har svårt att gå upp i vikt även fast jag äter hur bra som helst (äter cirka 7ggr om dagen plus kosttillskott Whey-80 2ggr).
* Vad kan jag göra för att gå upp i vikt?
* Jag är väldigt smal om armar o ben, hur gör jag för att bli större så att säga, vill ha större armar, helst armar det är där jag är som smalast och hur ska jag göra med träningspasset då, ska jag ändra det så att jag får mer armpass i tränings schemat?
* Ser tränings schemat bra ut annars?
Jag väger ca. 65kg(smal) och är 175cm
Tacksam för svar.
Ser inga Axlar med i din träning??
Ett litet förslag på ett 4 dagars upplägg skulle se ut så här:
Dag 1: Rygg/mage
Dag 2: Bröst/triceps
Dag3: Vila
Dag4: Axlar/biceps
Dag5: Ben/Mage
Va det gäller kost så kan du först å främst se till att du får i dig tillräckligt med protein (ca 2 gram per kilo kroppsvikt, i ditt fall ca 130 gram protein/dag). Sen är det ju långsamma kolhydrater tex fullkorns produkter.
Sen är det bara å äta som f*n och träna hur mycket som helst. hur gammal är du?
//P
Testa att köra halvkroppspass istället så att du får med varje muskelgrupp 2 gånger per vecka vilket är bevisat är bättre för att öka i muskelmassa
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY