Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp uppskattas
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 september, 2011 at 17:10 #51904Anonym anvandareMember28 september, 2011 at 17:10 #126259Anonym anvandareMember
Hej! Har tränat styrketräning i några månader. Kan träna mån-fre och biceps & underarmar lör eller sön.
Behöver hjälp med ett schema. Gjorde ett eget schema men vet inte om det kommer ge resultat. Mitt mål är muskelmassa och styrka!
bröst,axlar,triceps; tis & fre
Bänkpress
lutande hantelpress
Militärpress
Dips
Pushdowns
Sittande hantelpress
Baksida axlar i kabelben & rygg; mån & tors
Frontböj
Marklyft
Latsdrag
Stångrodd
Benspark
Bencurl28 september, 2011 at 17:18 #126260Anonym anvandareMemberTror nog att det räcker med 4 pressövningar på bröst/axel/triceps dagen.
Skulle byta sittande hantelpress mot sidolyft med hantlar t.ex. och kanske kört militärpress på tisdag och hantelpress på fredag för lite variation.
Så hade jag lagt till vadträning på ben/rygg dagen.
Och kanske varannat pass frontböj, varannat vanlig böj.
Marklyft hade jag nog gjort bara 1 gång per vecka, eller iaf. ena passet med lätta vikter.
Klarar du Chins så dra chins istället för latsdrag!Sen största förändringen:
Bröst/axel/triceps passet måndag och torsdag!
ben/rygg passet tisdag och fredag!Ryggen används mycket i bottenläget på pressövningar så det funkar bättre så!
28 september, 2011 at 19:04 #126261Anonym anvandareMemberJohnny Furu wrote:Tror nog att det räcker med 4 pressövningar på bröst/axel/triceps dagen.Skulle byta sittande hantelpress mot sidolyft med hantlar t.ex. och kanske kört militärpress på tisdag och hantelpress på fredag för lite variation.
Så hade jag lagt till vadträning på ben/rygg dagen.
Och kanske varannat pass frontböj, varannat vanlig böj.
Marklyft hade jag nog gjort bara 1 gång per vecka, eller iaf. ena passet med lätta vikter.
Klarar du Chins så dra chins istället för latsdrag!Sen största förändringen:
Bröst/axel/triceps passet måndag och torsdag!
ben/rygg passet tisdag och fredag!Ryggen används mycket i bottenläget på pressövningar så det funkar bättre så!
Tack för bra tips! Tycker du jag ska ta bort dips, pushdowns och baksida axel i kabel?
Jag ska följa dina råd! Hur många reps & set ska jag ligga på för muskelmassa? Ska jag ha t ex 3×8 på varje övning eller ska jag variera?
28 september, 2011 at 20:29 #126262Anonym anvandareMemberTurfen wrote:Tack för bra tips! Tycker du jag ska ta bort dips, pushdowns och baksida axel i kabel?Jag ska följa dina råd! Hur många reps & set ska jag ligga på för muskelmassa? Ska jag ha t ex 3×8 på varje övning eller ska jag variera?
nä, dom kan du bra göra!
Jag hade nog fokuserat mest energi på basövningarna, typ 4 set bänk 8-10 reps, 3 set sned bänk och militärpress och dips, sen kanske ett par superset pushdown. 3-4 set baksida 12-15 reps
Likadant på andra passet, 4 set böj, 4 set mark 3 set chins/latsdrag 2-3 set stångrodd några dropset benspark och curl och 3-4 set vader
men ena dan i veckan 2-3 set bara böj och mark och kanske lite mera chins å stångrodd istället28 september, 2011 at 20:49 #126263Anonym anvandareMemberJohnny Furu wrote:nä, dom kan du bra göra!Jag hade nog fokuserat mest energi på basövningarna, typ 4 set bänk 8-10 reps, 3 set sned bänk och militärpress och dips, sen kanske ett par superset pushdown. 3-4 set baksida 12-15 reps
Likadant på andra passet, 4 set böj, 4 set mark 3 set chins/latsdrag 2-3 set stångrodd några dropset benspark och curl och 3-4 set vader
men ena dan i veckan 2-3 set bara böj och mark och kanske lite mera chins å stångrodd iställetTack!!
Ska testa och utvärdera. Återkommer med resultat senare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.