- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Högrepsträning!
Tänkte jag skulle köra någon vecka (veckor) högrepsträning. Vill bolla lite olika teorier och alternativ!
Ska man köra upp mot 20 reps eller ner mot 12, med högre intensitet?
Ska man ändra kosten under denna period?
hur länge bör man köra på?
Vad blir resultaten mm?
Helt enkelt allt som kan va bra och veta och lite till
Brukar variera och köra pass där jag väljer en vikt så att jag klarar ungefär 20 repetitioner, ligger i vanliga fall kring 8-12 reps, det blir ungefär lika många set som vanligt.
Tycker jag får minst lika bra eller bättre pump och det bränner som satan + en oerhörd träningsvärk efteråt. Det tordes aktivera andra muskelfibrer jämfört mot träning med högre vikter.
Du kan ju välja att köra hela kroppen eller plocka ut ett eller två pass i veckan där du kör med högre reps.
Jag skulle köra på i 2-3 veckor och försöka höja vikten varje pass för att sedan gå tillbaka till en period med lägre repetitioner, andvänder mig just nu av en 2-1-2 split där jag kör igenom varje muskelgrupp 1 gång i veckan.
Kosten bör alltid vara balanserad/näringsrik och ligga strax över dagsförbrukning i kalorier om målet inte är att minska kroppsfettet.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY