Home › Forums › Allmänt om gymträning › hoppande sena vid knäböj ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 januari, 2011 at 00:43 #53984Anonym anvandareMember26 januari, 2011 at 00:43 #135553Anonym anvandareMember
hej allihop!
jo när jag kör knäböj och kommer ner strax innan låren ligger paralellt med golvet.
så hoppar en sena på vänster baksida/utsida till på mitt vänster ben vid knät.
någon som varit med om liknande eller kanske kan ha en anning om vilken muskelsena detta handlar om?
//Macke
27 januari, 2011 at 19:51 #135554Anonym anvandareMemberDetta händer mig också varenda gång i knäböj, oavsett vikt, på båda benen, skitskumt!
hoppas något proffs sitter inne med svaret på den rackaren
peace
28 januari, 2011 at 00:31 #135555Anonym anvandareMemberhoppas verkilgen man kan rehabilitera detta på ngt vis då knäböj blir lidande
har för mig att ngn sa till mig för längesen att jag skulle prova stretcha tensor fascia late, så det blir väl att testa.27 augusti, 2012 at 11:10 #1067770Anonym anvandareMemberBummp!!!
fortfarande problem med detta29 augusti, 2012 at 17:04 #1067883Anonym anvandareMemberMankx wrote:Bummp!!!
fortfarande problem med dettaLöparknä, strama tractusband kanske?
20 september, 2012 at 21:50 #1069233Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Mankx wrote:Bummp!!!
Tack för ditt svar
Du menar iliotibialis eller?
Ser ut som det är samanlänkande20 september, 2012 at 21:53 #1069236Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Mankx wrote:Bummp!!!
Tack för ditt svar
Ser ut som det är ”samanlänkande” med iliotibialis.
Senan som hoppar är den Mest synliga och kännbara på utsidan/undersidan av knäet. Och går upp mot höften.
Har du ngt förslag på stretch för just tractusbanden?21 september, 2012 at 10:01 #1069260Anonym anvandareMemberMankx wrote:Tommy Ivarsson wrote:Mankx wrote:Bummp!!!
Tack för ditt svar
Ser ut som det är ”samanlänkande” med iliotibialis.
Senan som hoppar är den Mest synliga och kännbara på utsidan/undersidan av knäet. Och går upp mot höften.
Har du ngt förslag på stretch för just tractusbanden?Japp, Iliotibilais (aka tractusband på svenska)
Testa att rulla dem över en rulle (Foamroller), gör det ont så är du något stram, gör det skitont så har du samma problem som väldigt många människor har. Rulla på bara, här är en liten instruktionsvideo
21 september, 2012 at 12:50 #1069267Anonym anvandareMemberVerkligen tack du ;9 det skall jag börja köra.
vad tror du om chanserna att bli av med detta med stretching?23 september, 2012 at 10:08 #1069334Anonym anvandareMemberMankx wrote:Verkligen tack du ;9 det skall jag börja köra.
vad tror du om chanserna att bli av med detta med stretching?De är mycket goda om du nu inte samtidigt envist gör saker för att de ska stramas åt igen. Typ spelar fotboll
Kör även lite Goblet squats (google is your friend) för att öppna upp höften lite, det är aldrig fel.
24 september, 2012 at 22:22 #1069444Anonym anvandareMemberAllt som har med hoppande senor brukar ju vara att man tränat och strechat fel så att musklerna är ojämt strechade. Stretcha rätt!
23 oktober, 2012 at 22:23 #1070738Anonym anvandareMemberHar kört med foamroller nu ett bra tag och känner att det är på helt rätt väg, ökat bra i knäböj på senaste har jag gjort med 15 djupa och fina rep på 130 idag:P
Kommer köra vidare med den samt andra stretch övningar quads, pirriformis mmFan va skönt med lite hopp om att kunna köra knäböj utan den jobbiga skiten
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.