hudbristningar?

Home Forums Allmänt om gymträning hudbristningar?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #276334
    HcBB wrote:
    Tror inte det har så mycket med att man går upp i vikt för snabbt givetvis kan man få bristningar så med men då måste du äta riktigt jävla mycket finns ju t.o.m vissa gravida kvinnor som slipper bristningar och där kan vi snacka förstoring på kort tid.

    Tror mycket bristningar har med hormoner att göra nästan alla som har haft problem med bristningar har det i ungdomsåren när hormonerna spelar hejconbacon.

    Bristningar kan helt bero på hormonell påverkan, det är vetenskapligt styrkt.

    #276335
    Fi@ wrote:
    Bristningar kan helt bero på hormonell påverkan, det är vetenskapligt styrkt.

    :yahoo: man var väll dömd att få rätt någon gång :)

    #276336

    Om du tänker riktigt hårt, att bristningarna försvinner så gör dem i princip de. Och så lite tigerbalsam och alvedon på de. Hjälpte mig väldigt snabbt.

    PS du krossar alltså alvedon, i nån olja (ex raps), och smörjar på dem utsatta ställena.

    #276337
    Oska_r wrote:
    Ok har tränat regelbundet i snart 2år (2år i juni) jag gått upp ca 26kg mesta dels muskler. Nådde mitt mål att väga 100kg för någon vecka sedan. Och det är nu bristningarna börjat klättrat mer och mer.

    Men trivs grymmt bra med att gymma så får helt enkelt leva med et.

    26kg, varav 20kg fett, 5.5kg vatten och 500g muskler.

    #276338
    RobinHelsing wrote:
    Om du tänker riktigt hårt, att bristningarna försvinner så gör dem i princip de. Och så lite tigerbalsam och alvedon på de. Hjälpte mig väldigt snabbt.

    PS du krossar alltså alvedon, i nån olja (ex raps), och smörjar på dem utsatta ställena.

    Tack för tipset! Ska prova!

    #276339
    Eloldinion wrote:
    Tack för tipset! Ska prova!

    Snälla, gör inte det.

    #276340
    RobinHelsing wrote:
    Om du tänker riktigt hårt, att bristningarna försvinner så gör dem i princip de. Och så lite tigerbalsam och alvedon på de. Hjälpte mig väldigt snabbt.

    PS du krossar alltså alvedon, i nån olja (ex raps), och smörjar på dem utsatta ställena.

    Dumheter!

    #276341

    ne, hur vet du de?

    De funkade på mig, men de kanske inte va därför. Men dem försvann nästan helt iaf!

    #276342
    RobinHelsing wrote:
    ne, hur vet du de?

    De funkade på mig, men de kanske inte va därför. Men dem försvann nästan helt iaf!

    Finns ingen kräm eller ”hemkur” mot bristningar (som fungerar), skulle väl vara om man köpte hudblekningskräm utomlands för att bleka bort bristningarna lite.

    #276343

    Tja. Tänkte låna tråden snabbt.

    Sedan jag börja träna för något år sedan har ytan på bröst och rygg vuxit mycket och står man i rätt ljus kan man se svaga ringar, vilka har blivit mycket svårare att urskilja efter tiden.

    Är det jag försöker förklara en hudbristning?
    Lägger till en bild som ska försöka förklara.

    [img=http://img801.imageshack.us/img801/9725/visabrist.png]Tack på förhand.

    #276344

    Vad exakt menar du…Ringar? Menar du ringar som är vita eller fläckar?

    om så är fallet kan det vara leverfläckar som har försvunnit, sedan blir det ofta en vit ring.
    Och varför? är att immunförsvaret anfaller leverfläckarna och ja…oftast lyckas döda dom. Sedan blir det en vit fläck.

    Men vet inte om det är det du menar, men jag har runda vita fläckar lite här och var på min rygg och 1 eller 2 i ansiktet. Syns bättre på sommaren då man blir brun och dessa fläckar kan inte bli solbrända.

    Men ja, kan vara hudbristingar också. blir oftast lite vit hud.

    #276345
    dennis1 wrote:
    Vad exakt menar du…Ringar? Menar du ringar som är vita eller fläckar?

    om så är fallet kan det vara leverfläckar som har försvunnit, sedan blir det ofta en vit ring.
    Och varför? är att immunförsvaret anfaller leverfläckarna och ja…oftast lyckas döda dom. Sedan blir det en vit fläck.

    Men vet inte om det är det du menar, men jag har runda vita fläckar lite här och var på min rygg och 1 eller 2 i ansiktet. Syns bättre på sommaren då man blir brun och dessa fläckar kan inte bli solbrända.

    Men ja, kan vara hudbristingar också. blir oftast lite vit hud.

    Nae inga leverfläckar. Det är som ringar som går liksom bilden. Från axel till axel i precis samma bana som den svarta linjen. Är en 4 stycken +- varav de i mitten syns bättre.
    Men jag var ju tvungen o rita för det syns inte om det inte är rätt ljus och vinkel.

    Ser typ ut som jag har halsband som ligger runt/över axlarna.

    Misstänkte själv att det var att bröst vuxit för snabbt för huden. Men som sagt ingen aning annars. ;)

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.