Hudbristningar

Home Forums Allmänt om gymträning Hudbristningar

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #514663

    Hejsan

    Jo det är så att jag har ett problem som är att min hud brister och att jag får ärr av detta vilket inte är så snyggt. Så jag undrar ifall det finns någon som har något tips vad man kan göra för att undvika detta i fortsättningen?

    #70141
    #514664
    gordon wrote:
    Hejsan

    Jo det är så att jag har ett problem som är att min hud brister och att jag får ärr av detta vilket inte är så snyggt. Så jag undrar ifall det finns någon som har något tips vad man kan göra för att undvika detta i fortsättningen?

    Zink sägs kunna lindra och motvärka bristningar.

    #514665

    Gå inte upp i vikt för snabbt

    Finns ingenting som hjälper mot bristningar (finns inga stuider som visar på detta iaf) Inte vad jag hittade när jag letade,var dock förra året så kan väl kommit något nytt,men tvivlar på det

    #514666

    Finns produkter som ”river” upp huden och tvingar huden att nybilda celler och ska minska bristningar och andra ärr. Om det funkar vet jag inte…

    #514667
    HyunJin wrote:
    Finns produkter som ”river” upp huden och tvingar huden att nybilda celler och ska minska bristningar och andra ärr. Om det funkar vet jag inte…

    Samma som zink är detta påståenden utan någon som helst uppbackning från studier

    #514668

    Tack för svaren, har hört det med zink förut nu när ni säger det men ni vet inte var och vad det är för form som man ska leta efter. Kan vara värt ett försök.:)

    #514669
    HyunJin wrote:
    Finns produkter som ”river” upp huden och tvingar huden att nybilda celler och ska minska bristningar och andra ärr. Om det funkar vet jag inte…

    Låter intressant, du vet inte var man kan få reda på mer information?

    #514670
    gordon wrote:
    Tack för svaren, har hört det med zink förut nu när ni säger det men ni vet inte var och vad det är för form som man ska leta efter. Kan vara värt ett försök.:)

    Zink tabletter som tillskott.

    Gammal men bra: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=40148]

    HyunJin wrote:
    Finns produkter som ”river” upp huden och tvingar huden att nybilda celler och ska minska bristningar och andra ärr. Om det funkar vet jag inte…

    Jag skulle nog inte lita på att det funkar.

    Jag kan bara rekommendera att inte gå upp i vikt för snabbt och låta huden få tid att ”hänga med”.

    #514671
    gordon wrote:
    Låter intressant, du vet inte var man kan få reda på mer information?

    Sök runt lite, men jag vet att det finns på div. salonger och det innebär att man sticker hål på huden för att på något vänster manipulera nya hudceller.

    #514672

    Har samma problem, får bristningar mellan bröstet och armhålan typ, kan vara för att brösten växer ”för” snabbt eller armarna?
    Frågan är om inte det försvinner om ett par år när man slutat växa så kopiöst.

    #514673

    Jag skulle nog våga påstå att nästan alla som tränar seriöst har eller kommer få bristningar på huden. Vanligaste verkar vara på bicepsen, sidan av bröstet och insidan av låren.

    [http://62.181.218.130/forum/showthread.php?t=35452&highlight=hudbristningar]

    #514674
    rohel99a wrote:
    Har samma problem, får bristningar mellan bröstet och armhålan typ, kan vara för att brösten växer ”för” snabbt eller armarna?
    Frågan är om inte det försvinner om ett par år när man slutat växa så kopiöst.

    Nix, försvinner inte. Har kvar mina på samma ställe som du beskriver, och dem fick jag väll i slutet på 90talet.

    #514675

    Bristningar försvinner inte,dom kommer däremot gå tillbaka till ungefär samma färg som resten av kroppen.

    Nya bristningar är oftast röd/lila ,efter några år så går färgen tillbaka något,men ser ut som tydliga ärr fortfarande (men oftast behöver man kolla noga för att se dom)

    #514676

    Har ju bristningar som är ett år gamla kanske har ju blivit betydligt ljusare men är rätt tjocka så syns ändå men får kanske testa zink som förebyggning annars får man väl ta den smällen:)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.