Hur blir jag bättre på chins?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur blir jag bättre på chins?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej

Jag vill klara sjukt många chins… Eller iaf 20-25st :up:
    Idag fixar jag 15st + 10st + 10st
    Saken är den att jag inte tycker att jag utvecklas.
    Det känns som om jag ökar ca 0,1 chinrep per tillfälle…Vilket är på tok för segt…
    Jag har försökt hitta inlägg/artiklar angående mitt ”problem” utan att lyckas.
    Så jag skulle gärna ta emot tips på hur jag blir grym på denna monsterövning.

Thx :emo-thumb

H

Ska prova det så får vi se. Rapporterar om en månad :)

när du är helt slut tar du och använder bena till att hoppa upp och håll emot på nedvägen 4-5 ggr i slutet på varje set…
    Gå ner i vikt! Det gör mycket för antalet reps i chins!

Lycka till!
    Själv har jag gjort 27 st

tycker det numero1 sa lat vettigt.. det jag skulle vilja saga ar visst lagg pa en vikt som gor det hela tyngre, men lagg inte pa for mkt.. for ditt mal ar att gora manga sa da skulle jag rekomendera att alltid forsoka ligga atminstone over 10 i forsta setet sen om du ar for trott att gora det dom andra seten sa kor bara pa.. kor manga set..
    lycka till

6st borde v

Såhär har jag tipsat några som har vart rätt dåliga på chins (en 4-6 reps) till att kunna göra över 10 reps inom bara några få månader (har funkat på alla som testat detta, hela tre st, hehe), kanske inte funkar på dig som redan gör såpass många, men om du vill kan du prova ändå.:nerd:

Kör chins 2ggr/vecka med minst 2dagar mellan passen, styr upp biceps och ryggträning att lägga på samma pass, kört efter chinsen. Ändra även så att du minskar drastiskt på eventuellt bellybackande, marklyftande och roddar till förmån för mer drag uppifrån och tung isolerad bicepsträning.

Första passet, inte så avancerat. Kör tre-fem set, till fail men inte mer på alla set. (efter det kör du rygg, biceps)

Andra passet, minst två dagar senare, kör fem set med ett förutbestämt repsantal som du stannar vid. För dig kanske du börjar på att göra fem set med åttor. Lägg till 2-3 reps totalt för varje pass. Första passet såg ut så här: fem åttor (8,8,8,8,8) andra passet (9,9,9,8,8) tredje passet (9,9,9,9,9) fjärde (10,10,10,9,9) osv. Efter chinsen på passet kör du givetvis rygg och biceps här med)

Om några månader (säg tre) kan du säkert göra 19-20 istället för 15 (Gissar jag, har som sagt funkat bra på folk som gör färre, kanske på dig med?)

Tack för alla tips!

Nu har jag några olika metoder att prova på de närmaste månaderna.
    Jag kommer ge det ca.3 månader innan jag drar några slutsatser om metoderna…
    Förhoppningsvis väljer jag rätt metod, de första 3mån tänkte köra med
    extra vikt och ca 8rep. :bb2:

popeye wrote:
    tycker det numero1 sa lat vettigt.. det jag skulle vilja saga ar visst lagg pa en vikt som gor det hela tyngre, men lagg inte pa for mkt.. for ditt mal ar att gora manga sa da skulle jag rekomendera att alltid forsoka ligga atminstone over 10 i forsta setet sen om du ar for trott att gora det dom andra seten sa kor bara pa.. kor manga set..
    lycka till

Tack :p

Jonnybravo wrote:
    Hej

Jag vill klara sjukt många chins… Eller iaf 20-25st :up: Thx :emo-thumb

Jag brukar lägga upp det ungefär så inför AF tävlning: Lägg chins först varannat pass (varannat pass börjar jag med dips) och kör 5-7 set. Variera och kör några veckor med extra vikt. Förslagsvis 5 kg viktbelastning. Häng inte på för mycket vikt, då det blir alldeleles för lite repetitioner och därmed inte samma typ av träning för att öka i repetitioner. Oftast känns det ”lätt” när du tar av vikten och förhoppningsvis har du ökat några repetioner. Kör hårt! :up:

Hello!

Tänkte bara informera om hur det går för mig… Om någon skulle vara intresserad :)

Jag har såklart lyckats vara förkyld och jävlig i två omgångar so far vilket har resulterat i ca 4 veckors träningsuppehåll totalt under dec och jan.

Men inte ger jag mig för det, det går framåt! :bb:

Idag körde jag mitt tyngsta chinspass någonsin:

8*min vikt + 15kg i viktbältet
    6*min vikt + 10kg i viktbältet
    6*min vikt + 10kg i viktbältet
    8*utan extra vikt

Jag hoppas kunna köra såhär ca 2ggr/vecka några veckor och
    framåt mars kunna nå målet på 20st chins!

Pepp mottages tacksamt… :whistle:

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.