hur blir man symmetrisk?

Home Forums Allmänt om gymträning hur blir man symmetrisk?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Allt på vänster sida av kroppen är mindre än högra. Har tränat i lite mer än två år. Och är det bara ärftligt? Eller kan man jämna ut det.

Kör några mer reps på vänser sidan :D

Chansar på DNA.

Jollah wrote:
    Allt på vänster sida av kroppen är mindre än högra. Har tränat i lite mer än två år. Och är det bara ärftligt? Eller kan man jämna ut det.

Du är antagligen högerhänt och högerfotad?

Kolla in Nadals armar, kan du gissa om han är vänster eller högerhänt !?

Du får träna mindre på ena sidan och mer på andra helt enkelt ;)

Det finns de personer som kör med en tyngre vikt med den arm de är starkast i. Gör du det bör du genast sluta med det.

Jag skulle råda (fast en del här lär klaga) att du använder maskiner en tid. Där du t.ex. samtidigt använder båda armarna, båda benen osv, i de olika övningarna. T.ex. sittande rodd istället för hantelrodd, kabelcurl istället för hantecurl osv, osv.

Detta därför att du slipper snedbelasta kroppen ifall du har problem med balans eller teknik osv.

Good luck!

Bear wrote:
    Det finns de personer som kör med en tyngre vikt med den arm de är starkast i. Gör du det bör du genast sluta med det.

Jag skulle råda (fast en del här lär klaga) att du använder maskiner en tid. Där du t.ex. samtidigt använder båda armarna, båda benen osv, i de olika övningarna. T.ex. sittande rodd istället för hantelrodd, kabelcurl istället för hantecurl osv, osv.

Detta därför att du slipper snedbelasta kroppen ifall du har problem med balans eller teknik osv.

Good luck!

Vilket fruktansvärt dåligt tips. Att använda en maskin där kraften tillförs som summan av ex. båda benen gör ju bara att det starka benet kan ta större last.

jag hade en märkbar skillnad på höger och vänster halva av kroppen. Det märkliga är att jag är högerhänt, och det är min vänstra sida som är starkast (även armen)

Detta har dock jämnat ut sig mer och mer allt eftersom. Och jag har tränat ”symetriskt” samma vikter på båda armar och helt normalt.

måttade armarna och det skiljer en halv cm på höger och vänsterarm.. Det är en väldigt liten skillnad. Men har en del vänner som hävdar att dom har likadant. Kroppen har ingen perfekt symmetri. med vissa undantag hos nån individ.

Peace

Nadal är högerhänt, men hans tränare sa åt honom att spela med vänstern när han var yngre..

men visst han använder sin vänster arm till att spela tennis med så klart den blir större efter han inte tränar sin högra nåt..
    Ser inte klokt ut i mina ögon =).

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.