Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur bör jag träna (22% b-fat) och ska jag äta mitt i natten?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 september, 2013 at 10:13 #103196Anonym anvandareMember3 september, 2013 at 10:13 #1078805Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är snart 30 bast och har gymmat för att hålla mig frisk sedan jag var 20 ungefär. Dvs att jag inte har gymmat konstant i 10 år utan enbart till och från. Jag skulle behöva lite tips/råd om hur jag ska träna nu när jag ska ta tag i kroppen då frugan slängt ut mig.
Jag har kört ett tag efter Max-OT och trivs rätt bra med deras upplägg. Dvs ganska mycket basövningar och 4-6 rep och ”mycket” vila mellan setten. Muskelökande dvs!
Men som man så tänker man ofta på hur andra män ser ut och jag påverkas sjukt lätt av ideal osv. Jag gjorde en hälsokoll och jag är idag 180 cm lång och väger 78 kg. Har ett BMI (bull) på 24.1 (ideal men nära övervikt) och har kroppsfettprocent på 22% (lite över normalt).
Bör jag skippa 4-6 setten och köra mer förbrännings-liknande styrketräning och strama åt kosten för att droppa i fett %? Jag förstår att frågan är jävligt luddig och att det viktigaste är att jag ska trivas med hur jag är men det tänker jag på varje dag och då jag vägt 125 kg innan så är jag nöjd oavsett det är under 100 kg på vågen. Jag hade gärna varit extremt rippad men den livsstilen som krävs för att vara det är jag inte beredd att ta efter. Är bara ute efter lite råd hur andra tänker mao! Länkar bild på ”formen”. Har tappat 2-3 kg sedan den bilden är tagen. Men det ser ungefär likadant ut nu. Tipsa gärna vad som vore bäst för formen i längden, bygga först eller ”tappa” först?!Sedan har jag ett litet problem vad gäller ett jobb jag har. Jag vaknar 02:00 för att jobba till 05:30. Sedan sover jag till 09 för att vakna och gå till nästa jobb. Ska jag äta något mitt i natten? Ta en shake/smoothie eller liknande? Eller ska jag bara dricka vatten och hålla mig till dig? Vad är eg. bäst för kroppen?
Tack för alla tips och tålamod.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.