Hur fungerar dragremmar?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur fungerar dragremmar?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author

jag lånar tråden lite:

nån som har EN dragrem över?
    helst svart, och helst betterbodies

chidde wrote:
    jag lånar tråden lite:

nån som har EN dragrem över?
    helst svart, och helst betterbodies

nä men jag har nåt annat du säkert skulle vilja ha

Magnus. wrote:
    Hej!

Jag behöver hjälp med hur dragremmar fungerar och hur
    de fästs vid träningsredskapen. ex. en hantel.

Hoppas på svar! // Magnus

Kom bara ihåg att inte andvända dom jämt, en del kör med dragremmar hela tiden, även om det är biceps eller tom bröst har jag sett!:| kommer bara att resultera att man blir klen som ett litet barn i underarmarna och ungefär lika grov…nej , andvänd dragremmar när du kör så pass tungt att greppet inte håller!:emo-thumb

Hade precis tänkt lägga in en fråga om att inte använda dragremmar.. Jag har nämligen en teori om att dragremmar gör att belastningen på rygg vid t.ex marklyft, ska vara proportionellt med vad armar och händer orkar för att ryggen inte ska ta stryk.
    Alltså – det jag inte orkar hålla i händerna ska inte ryggen utsättas för..
    men jag inser också att jag har alldeles för lite erfarenhet och kunskap för att befästa teorierna.

Till saken hör väl att jag började träna vid dubb,sid.diskbråck för sex-sju år sedan.Men också att idag är rygg och underarmar mina absolut bäst välutvecklade bitar.

Vore kul med feed-back.

Okej, så jag gjorde som i instruktionsvideon och fick på ena och det gick finemang. Men hur i h-e får jag på den andra? Jag behöver ju hjälp av den första handen för att få på remmen på andra.

Samir: Va é rutorna!!? :)

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.