Hur gör ni under sommaren?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur gör ni under sommaren?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #368614

    Nu när sommaren äntligen är här och när dom flesta här inne troligtvis har deffat klart så antar jag att många inte kommer att prioritera sin träning lika mycket som man kanske gjort innan. Eller så kanske det finns dom som lägger i en extra växel under sommaren, vad vet jag…

    Iallafall, hur gör ni med eran träning under sommaren? Tränar ni lika mycket eller drar ni ner på det? Hur gör ni med kosten? Är det grillen som gäller eller är det fortfarande perioder av fisk, ris och broccoli?

    Hur gör ni för att hålla formen? Dela med er! :)

    #60030
    #368615

    Sommaren är väl en bra period? Man kan anpassa sin kost oberoende på vad skolan erbjuder;D , sedan att man grillar mycket gör ju inte direkt att det blir svårare, så under sommaren blir det antagligen byggning.

    #368616

    Håller med ovanstående. Är man studerande och har ett efterlängtat lov under sommaren, så finns det egentligen ingenting som stoppar en från att verkligen gå helt in för byggningen. Så länge som ekonomin finns. Klart man tar tillfället i akt. :)

    #368617

    Fortsätter i samma tempo, fan det är ju kul att träna!

    #368618

    Ha rfixat sommarkort på ett lokalt gym och med mindre jobb under sommaren hinnar jag sköta både mat och träning bätte :)

    #368619

    Skönt som fan att kunna dra morgonpass under semestern så har man resten av dagen kvar att halta runt med annat ;)

    Mer ändringar än så gör jag inte med min träning

    #368620

    Ingen skillnad, bara svettigare…

    #368621

    På sommaren ökar naturligtvis träningsdosen om jag bara är hel och frisk. Finns ju mer tid. Grillmat är det inget fel på, grillad fläskkarré går före kyckling året runt.

    #368622

    Mycket mer träning och lite mer grill/skräpmat än vanligt, man har ju trots allt slitit för de här 3 månaderna under hela året :)

    #368623

    Samma träningsmängd som vanligt, dock med lite mer svett. Samma kost som vanligt förutom allt grillat. Lika lite öl och godis som vanligt, bortsett från en och annan läskeblask.

    Sommaren är precis som alla andra årstider, fast varmare

    #368624

    Samma träningsmängd, jag arbetar hela sommaren fram till semester i slutet på augusti. Är inne i den diet som jag räknar med att köra i 4-5veckor till. Sen blir det ett litet överskott/balans till semestern är över och då kör vi på med större överskott.

    Kommer träna även under semestern förutom en eller två veckor då jag förhoppningsvis är utomlands och självfallet skiter jag totalt i träning då.

    #368625

    Alright, verkar som att alla håller i samma tempo om inte högre tempo nu när sommaren kommer.

    För mig beror det helt ärligt vad det är för väder. Då jag har sommarjobb och jobbar i stort sett 07:00 – 16:00 varje dag så kanske jag hellre drar ut på en golfrunda efter jobbet om det är varmt och soligt ute. Det är ju visserligen en bra motionssport i sig, men inte samma grej som ett benpass på gymmet. Om det och andra sidan regnar och man inte kan göra så mycket sommaraktiviteter så är det ju perfekt att gå ner till gymmet. Därav blir troligtvis vädret min prioriteringsfaktor.

    Angående kosten så blir det till att försöka ha ett balanserat intag. Men om polarna bjuder till på grillkväll eller om någon vill äta ute så tackar man ju inte nej till det om det skulle betyda ett överskott för dagen.

    #368626

    Tränar nog mer under sommaren…

    #368627

    Tränar ju mindre under deffen än man gör när man är klar. När man har deffat färdigt kan man ju satsa på att bygga lite igen och då blir det oftast fler pass. Dessutom har man kanske lite mer tid.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.