- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur har NI tränat för att bli mer bredaxlad?
Jag är väldigt fokuserad på att bygga axlar nu, båda i bredd och volym.
Har själv kört efter ett schema då jag kör många set och typ 12-14reps. Har kört det dem 3 senaste månaderna typ, har inte märkt så mycket skillnad. Förutom trapsen..
Har kört tungt dem 2 senaste veckorna, och kommer väll fortsätta med det.
18 år – 180cm – 76kg – fett%=6%
Så jag tänkte höra hur NI har tränat för att bli mer bredaxlad, jag är medveten om att det är inviduellt. Men behöver lite inspiration.:up:
Sidolyft och frontlyft är de ända jag kört typ :p
tror det e väldigt gentiskt, har själv ganska breda axlar även fast jag bara kört traditonella övnignar som hantelpress,militärpress m.m. Men testa kombinera tunga och lätta hantellyft åt sidan så kommer de förmodligen vara till hjälp. Men tänk på att inte köra för tungt på hantellyft eftersom det är väldigt lätt att koppla in trapsen!
Okej! Någon mer övning där trapsen lätt kopplas in?
glöm inte att ryggen hjälper till att få breda axlar
Tänkte just säga chins och sidolyft!
I agree! Chins och sidolyft med många reps samt tunga militärpressar med färre reps är ett koncept som funkar bra för mig! Men tryck in lite militärpressar i schemat om du inte redan har det.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY