Hur har träningen förändrat ditt liv?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur har träningen förändrat ditt liv?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Jag t

Jag har alltid tr

jag m

De första åren var det lite blandat. Jag vägde 60 kg och var 190 lång så det fanns lite att fylla ut. Eftersom jag fått för mig att man bara skulle äta dietmat tryckte jag i mig pasta, ris och mjölk i mängder för att kunna gå upp. Magen klagade lite på den behandlingen, men jag gick upp 23 kg på två år.

Det var rätt skönt att slippa kommentarer av typen: ”ska vi spela plockepinn med dina revben?” Det enda problemet som uppstod var att min gympalärare tjatade om att jag tog anabola, men honom var det bara att ignorera.

Den största förändringen efter nybörjaråren är nog att de som är lika gamla (jag är 32) och inte tränar, oftare har börjat kommentera hur deras kroppar förändras jämfört med min. Men de gör inget åt det…

Det mest positiva med träningen är absolut att man både ser friskare ut och är det. Ur detta kommer sedan en rad positiva bieffekter.

Tr

Då träning har varit en del av ens liv så kan jag bara jämföra med sina nära o kära. Resultatet är;
    * Mår bättre och är och känner mig friskare.
    * Bättre fysik och ork.
    * Bättre självförtroende vad gäller kroppen samt att jag har mer kunskap om hur kroppen fungerar.
    * Har väl fått en del komplimanger och träffat många intressanta personer, tjejer genom träning.
    * Fått mig att ta hand och bli mer mån om mig själv som är väldigt viktigt i denna värld vi lever i med stillasittande jobb och stress.

listan kan säkert bli längre…

Jag mår mycket bättre och är nästan aldrig sjuk. Har fått många fler kompisar som man har träffat på gymet, fler tjejer har blir intresseade och de e ju inte fel ;). Man sover som en stock på nätterna och vaknar pigg och utvilad!

jag har f

Träningen har alltid tillhört mitt liv så den har inte förändrat något. (har inte alltid tränat styrketräning men andra saker). Hade dock en paus från träning i några år då jag festade mycket istället och det mådde jag helt klart sämre av.

Det känns som att man mår både fysiskt och psykiskt bättre av att träna. Nu är det nog träningen som gör att jag festar något lugnare…och det är måste nog anses som positivt :whistle:

Träningen har påverkat mitt liv rejält. Jag är beroende av det, utan träningen skulle livet suga smör.

Har tränat seriöst nu i 5 år. Styrketräningen har verkligen förändrat hela mitt liv till det bättre.

Jag mår bättre.
    Har fått otroligt många bra polare genom åren på gymmet.
    Har kämpat ihop en grymt snygg kropp enligt mig själv. :)
    Bättre självförtroende.
    Sen är man så stolt över sig själv att man har bevisat för sig själv, vill jag så kan jag. :)
    Större kunskap om kost och matvanor.
    Mycket större insyn på de medicinska fördelarna med träning.

Hmm bättre hälsa vet jag inte om jag kan skryta med; jag äter visserligen bättre och är givetvis lite starkare osv. Men däremot har jag ju dragit på mig varenda skada known to mankind:evil: (bara några off the top of my head: rygg, axel, bröst, underarmar, knä…)

Sensmoral: Lyft inte för tungt från början; då måste ni lyfta lätt senare;)

har ridit sen jag var liten, p

Till det b

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.