Hur länge är acceptabelt att ockupera en maskin?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur länge är acceptabelt att ockupera en maskin?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Verkar elakt av dom, men om dom hade 5 minuters vila bland seten borde du hinna låna den

du ska kunna andvända den tills du är klar men du ska låta andra andvända den när du vilar. om de e hacklift eller bänkpress där du lastat på vikter e de ju ”svårare” att köra varannat om man inte är jämnstarka med är de så du bara flyttar pinnen i viktmagasinet så spelar vikterna ingen roll.
    frågar nån om dom får köra emellan när jag tränar så låter jag dom göra de, men jag kan bli lite irriterad om dom inte återställer de dit jag var.
    den som kör emellan får ”anpassa” sig efter den som var där först

Lär dig köra fria vikter så slipper du dessa saker i framtiden (lite konstigt att BEN maskinerna var upptagna dock ) :D

det kvittar nästan vilken dag och hur dags man tränar. där är i princip alltid lediga maskiner till ben

Om de kör ett set var femte minut så tycker jag att du ska kunna köra emellan, på den tiden hinner du lugnt lasta av och på vikterna.

Haha, 70 minuter låter lite extremt..
    Själv kör jag en övening innan jag frågar ifall de är klara snart på maskinen jag vill åt :P

kan ha varit styrkelyftare? har själv erfarat styrkelyftare som kör 1-3reps sen vilar 5-10min sen ett set till mm

Jag brukar gå fram och fråga; ”Är ni klara här snart eller?”.. Helt utan att vara otrevlig och folk förstår att folk väntar på maskinen och skippar skitsnacket och kör.

Ähhh, är så på gymmen även i byn där jag bor men är det så är det
    bara att växla om lite på passen så men kör andra muskelgrupper
    den dagen.

Är ju som att komma ner på fredagen och tro att man ska kunna
    köra bänk -hahahaha, allt som har mer bröst och biceps är 100%
    upptaget så fredagar är bendag ;)

geo wrote:
    Önskar verkligen att jag kunde köra knäböj, men mina ben är så pass starka (relativt sett, alltså, hehe) att ryggen inte klarar av det. Än. :)

Öh va ?

Testa att fråga om du får köra imellan nästa gång :) De är antagligen medvetna om att de tar upp plats, och således tycker att det är okej att lasta av lite vikter mellan setten.

Jag personligen tycker att det är okej att köra så länge man vill på en maskin, bara man låter folk köra imellan.

Så länge man själv tycker att man behöver dom…
    Ser man att någon vilar mycket mellan seten så frågar man om man kan få köra emellan, det gör inte ont jag lovar!

Det går garanterat att hoppa in och köra några set om det är så, annars så finns det väl andra övningar som du kan köra istället.

Srednq wrote:
    det kvittar nästan vilken dag och hur dags man tränar. där är i princip alltid lediga maskiner till ben

håller med :D allt e upptaget på mitt gym men aldrig någon som kör ben :p

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.