Hur länge måste man sova innan kroppen har tömt sina depåer?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur länge måste man sova innan kroppen har tömt sina depåer?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Sitter å funderar på hur länge man måste sova innan kroppen har tömt sina depåer. Har faktiskt ingen aning. För det är lov v.9 och jag tänkte satsa på att gå ut å gå på morgonen. Säg att jag blir uppe till 2 och jag går ut och går vid 4-5 tiden, är det någon idé? Har kroppen tömt sina depåer då, det beror väl också på om man har ätit något sent, men säg att jag inte har ätit något efter 9 , går det bra att gå ut å gå då?

när vi endå disskuterar ämnet ..så tänkte jag låna tråden lite…

min fundering är dock åt det motsatta håller

när man sover så frisätts det juh massa hormoner som gör muskeluppbyggning möjlig och 7-8h är väl att rekommendera men kan man sova för länge så att man blir katabol under tiden man sover

Hm, klarar du äta ditt sista mål kl 21 och gå och lägga dig 5 timmar senare och somna?? Och varför bara sova 3 timmar?:|

Silvia wrote:
    Hm, klarar du äta ditt sista mål kl 21 och gå och lägga dig 5 timmar senare och somna?? Och varför bara sova 3 timmar?:|

på loven är det lätt att man blir sittande vid datorn, jag skulle nog ha skrivit att jag går ut vid 5 tiden, är ute och går en timme och går och lägger mig igen.

Jag tycker att du kan sova tills du vaknar av dig själv och sen ta en promenad innan frukost. Det känns som att du gör det mer komplicerat än det behöver vara. Det gör inget om inte depåerna är helt tömda när du promenerar. Det viktiga är att du rör dig mer och alltså gör av med fler kalorier. Att gå upp på morgonen för att promenera och sedan gå och lägga sig igen låter mycket konstigt. Varför inte sova längre istället?

Förstår inte varför du ska ut kl 5 och gå och lägga dig sen igen? Varför inte sova i sträck, promenera, äta frukost osv , som Nina skriver?

Silvia wrote:
    Förstår inte varför du ska ut kl 5 och gå och lägga dig sen igen? Varför inte sova i sträck, promenera, äta frukost osv , som Nina skriver?

det har du faktiskt rätt i

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.