Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur långt går ni?
Hur långt går ni på era morgonpromenader när ni deffar? Kör ni sträcka eller kör ni en viss tid?
30-60 min
0-5km. Alltid.
Ok. Jag har precis börjat med deffen, så har inte hunnit komma ut på så många promenader, men ska nog börja gå en bestämd sträcka å sen försöka att förbättra tiden.. Vad tror ni om det?
Blir mkt sällan morgonpromenader men om jag går så bestämmer jag mig för en viss tid och går i rask takt tills jag är klar.
Edit
Vid deff, allt mellan 1h till 2h /2gånger dag, nu när jag bara ska må bra så blir det en runda på 90min varannan dag (nästan varannan dag iallafall 😮 )
1,5 h måste jag gå för att verkligen få resultat. Men det behöver inte vara på en gång eller på morgonen. Utspritt under dagen går bra.
1- ½ timma
Jag kör 50 minuter i rask takt, försöker ligga på 120-130 i puls (Med undantag för backar!).:emo-thumb
Tycker inte att jag gör annat än går & cyklar, 4 timmar om dagen är målsättningen, ibland färre timmar ibland lite mer :frust:
Kanske dum fråga , nu när det är vinter och halkigt , hur går ni då i rask takt ^^? Här i norrland är det mkt snö och is !
Det har inte blivit vinter här i sthlm än :p , men förra året gick det rätt bra att gå i rask takt ändå, jag var nära på att halka på isen några ggr, men det gick bra.. får se om det blir någon halka i år istället 😮
varför springer ingen?
är det inte bra för träningen eller vad?
springer själv 3ggr i veckan 6-11km plus att jag styrketränar 4 dagar,
funkar skitbra för mig.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY