Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur långt går ni?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 november, 2006 at 21:10 #946192Anonym anvandareMember13 november, 2006 at 21:19 #946193Anonym anvandareMember
Brukar bli 60- 80 min.
13 november, 2006 at 21:48 #946194Anonym anvandareMemberAtt gå är onödigt trams om man nu inte vill gå bort överflödiga mängder mat som man vart tvungen att sopa i sig. Dra ner kosten istället och kör gym för att bibehålla surt förvärvande muskler och tidseffektiv konditionsträning som inte sliter så mycket på musklerna för flåset.
mvh Boven
13 november, 2006 at 23:03 #946195Anonym anvandareMemberMann beholder nok mer muskler ved å ”bare” dra ned på maten, men mann får ikke den samme hardheten i muskulaturen som mann får ved å gå.
Jeg liker mat og går helder noen ekstra meter istedenfor å kutte ned mer på maten:D
Andre fordeler er att muskel kondisjonen blir veldig mye bedre så man orker å trene hardere når mann er på gymmen.
For meg passere det med 80 minutter hver morgen, men det er helt klart veldig individuelt siden noen har veldig fysisk anstrengende jobber.13 november, 2006 at 23:14 #946196Anonym anvandareMemberGår 60 minuters morgonpromenad i början och ökar till 90 ju längre in i dieten jag kommer.
Ser till att ha en puls på 120 hela tiden, har hyfsa, i början va det lätt att komma upp i den pulsen, men sen var det så man fick springa.
Nu har jag ingen aning om hur pulsen ligger, ska bli kul att se till dieten.
Har grym vilopuls iallafall och bra kondition.
Tycker det är viktigt med konditionen och att morgoncardio skulle vara trams är löjligt att påstå.Nu till nästa diet går jag under den mer hala perioden, kanske blir mer inomhuscardio då, på step och liknande.
14 november, 2006 at 20:24 #946197Anonym anvandareMemberHur är det med Callusterpromenader ingen som kör på det? eller jogging?
Tycker personligen att det är ett himla larv att GÅ när man kan springa eller jogga.
Det är väl för tusan bara att fortsätta o lyfta samma vikter även när man deffar så slipper man förlora så mycket muskler. Kan upplevas som lite jobbigare om man tex kör ketogent, men det är ju det som skiljer vinnare från förlorare. personligen har jag ofta ökat i styrka under ketogendiet, hört samma från många polare.
/T
15 november, 2006 at 13:52 #946198Anonym anvandareMemberSka nog testa att köra joggning istället nu ett tag.. Känns inte som det händer så mycket av promenaderna..
15 november, 2006 at 17:52 #946199Anonym anvandareMembertobbeo wrote:Hur är det med Callusterpromenader ingen som kör på det? eller jogging?Tycker personligen att det är ett himla larv att GÅ när man kan springa eller jogga.
Det är väl för tusan bara att fortsätta o lyfta samma vikter även när man deffar så slipper man förlora så mycket muskler. Kan upplevas som lite jobbigare om man tex kör ketogent, men det är ju det som skiljer vinnare från förlorare. personligen har jag ofta ökat i styrka under ketogendiet, hört samma från många polare.
/T
Tycker du har haft ganska låg nivå på dina inlägg sedan din debut här. Tycker väl kanske inte heller att du själv är något fysiskt underverk om man ser på dina bilder.
15 november, 2006 at 18:03 #946200Anonym anvandareMemberEva-Lotta wrote:Tycker det är viktigt med konditionen och att morgoncardio skulle vara trams är löjligt att påstå.Klart att god kondition har bra hälso- och träningsmässiga effekter. Men att traska en himmla massa är väl ändå lite onödigt i fettförbränningssynpunkt då en motsvarande kost där du drar bort energin för promenaderna ger samma effekt. Sen att det är bra att röra på sig är en annan sak, men då finns det ju bra många fler sätt som är mer tidseffektiva.
mvh Boven
16 november, 2006 at 11:18 #946201Anonym anvandareMemberblir drygt 60 min på vardagar och drygt 90 min på helgerna.
16 november, 2006 at 11:40 #946202Anonym anvandareMembertobbeo wrote:Hur är det med Callusterpromenader ingen som kör på det? eller jogging?Tycker personligen att det är ett himla larv att GÅ när man kan springa eller jogga.
/T
Nja, det är väl inte riktigt att bara lyfta samma vikter när du deffar ? Du ligger ju trots allt på ett kalori-underskott när du deffar så att köra tokhårt vid deff när man inte har medel att bygga upp några muskler är väl inte logiskt ? Iofs är det inget jag vet säkert, men det är då min åsikt
16 november, 2006 at 11:41 #946203Anonym anvandareMemberfan va många gånger jag fick med ordet ”deff” vid ett och samma inlägg
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.