Hur man tränar V Utseendet

Home Forums Allmänt om gymträning Hur man tränar V Utseendet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Tjena , jag undrar hur man tränar upp det dära V.et , ptjaa ni vet , Ryggen ser ut som ett V om man tittar. Det sticker ju ut ”Vingar” från sidorna .
    Det jag undrar är vilka övningar man ska utföra för att få denna V.et =) tack på förhand /ZoRTeP

ZoRTeP wrote:
    Tjena , jag undrar hur man tränar upp det dära V.et , ptjaa ni vet , Ryggen ser ut som ett V om man tittar. Det sticker ju ut ”Vingar” från sidorna .
    Det jag undrar är vilka övningar man ska utföra för att få denna V.et =) tack på förhand /ZoRTeP

Latsdrag, chins är väl primärt de övningar som fokuserar på det området. Annars är detju alltid bäst att träna hela kroppen lika hårt.

Även stångrodd och liknande…alla övningar som tar på latsen. Det plus att hålla en låg fettnivå så midjan är smal ger v-formen.

Agreed. Och gärna med brett grepp.

okej , Tack för era tipps =)
    joo, jag har börjat träna 5 dagar i veckan nu ! ”Hela Kroppen” jag tar viktökande för att gå upp i vikt så jag vet inte om det går att hålla en låg fett halt ,med samband med det :P =D Tackar för hjälpen ännu en gång

ZoRTeP wrote:
    okej , Tack för era tipps =)
    joo, jag har börjat träna 5 dagar i veckan nu ! ”Hela Kroppen” jag tar viktökande för att gå upp i vikt så jag vet inte om det går att hålla en låg fett halt ,med samband med det :P =D Tackar för hjälpen ännu en gång

Kanske bara ärjag som inte vaknat riktigt än eller tränar du hela kroppen 5 ggr i veckan låter lite mycket :)

haha :P Snarare jag som inte vaknat .
    Jag tränar 1-2 muskelgrupper varje dag , mån-fre, MAX OT Schemat.
    det blir hela kroppen om vi säger så ;)

Elementärt i o f s, men glöm inte att sträcka ut ordentligt (utan att tappa spänningen i musklerna) i alla övningar!

Det är Nemas problemas :D hehe

Breda latsdrag och chins är kanonövningar för att bygga en bred rygg, förutsatt att man har ett optimalt utförande som ger maximal kontakt. Något som dock har blivit tydligt vid mer än ett tillfälle när någon har bett om hjälp och råd (för att bygga en bättre rygg) är att vederbörande aldrig har upplevt maximal kontakt och vet således inte hur detta känns. Breda latsdrag och chins är faktiskt komplexa övningar som kräver massor av övning för att bemästras, det räcker inte att bara ”dra”.
    För att spara mycket tid och för att snabbare förstå hur ”riktig” kontakt känns skulle jag rekommendera att du provar drag uppifrån med underhandsgrepp som enligt min mening är betydligt lättare att lyckas med direkt.

Fatta stången med ett underhandsgrepp, ca 10-20cm mellan händerna (beroende på hur du är byggd), använd dragremmar

Luta dig lätt tillbaka samtidigt som du sätter igång rörelsen, låt armbågarna ”leda” rörelsen svanka allt mer allt eftersom du närmar dig ”nypet” (som med ett riktigt utförande ska kännas i ryggen hela vägen ”ner i brallan”)

Släpp ut latsen och skuldrorna (hela ”paketet”) ordentligt i den negativa fasen. Räta dock inte på armarna så mycket så du får ont i handlederna.

Börja med en lätt vikt och arbeta dig uppåt. Vid ryggträning (och all annan träning också för den delen) finns det inte utrymme för slarv (man kan inte alltid träna för volym, se det som en långsiktig investering, jag kallar dessa pass för utbildningspass).

Att träna rygg är inte lätt och det är få förunnat att lyckas ”pricka” rätt från början.

Lycka till!

Kör så det ryker!

//Peter

Kan flika in ett tips ang. latsdrag..

När du sitter i maskinen, sätt fötterna bakom dig istället för framför dig :P Såg det i ”Flex Wheeler – Hard Body” och provade, blev en ordentlig skillnad!

okej !nice , tack för eran information som ni delar med er =)
    ska nog prova det där med fötterna bakom !

MaQue wrote:
    Kan flika in ett tips ang. latsdrag..

När du sitter i maskinen, sätt fötterna bakom dig istället för framför dig :P Såg det i ”Flex Wheeler – Hard Body” och provade, blev en ordentlig skillnad!

Men om man tar mer vikt än vad man väger då ?

axl wrote:
    Men om man tar mer vikt än vad man väger då ?

Tar man så mycket i latsdrag så har man nog lärt sig hitta kontakten ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.