Hur många dagar vilar du på en vilovecka ?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur många dagar vilar du på en vilovecka ?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Min vilovecka är på 9 dagar då det ser ut så här på min vilovecka.

Jag tränar i vanliga fall måndag till fredag så när min vilovecka infaller så kör jag sista passet på fredagen och vilar därefter:

1. lördag
    2. söndag
    3. måndag
    4: tisdag
    5. onsdag
    6. torsdag
    7. fredag
    8. lördag
    9. söndag

Kör igång sedan på måndag. Vad tycker ni är det för många dagar för en vilovecka ?

Min vilovecka blir också 9 dagar. kör sista passet på fredagen och första passet måndagen efter min fria vecka, totalt blir det 9 dagar utan träning.

En vecka har 7dagar o villar man då en vecka så borde det bli 7dagars vila:lazy:

Vad är v-i-l-o-v-e-c-k-a? ;)

En vecka utan träning? :what:

Ogge wrote:

8)

Ogge wrote:

Jaha?:whistle: Nej, sådana förekommer aldrig;)

Fredrik.R wrote:
    Jaha?:whistle: Nej, sådana förekommer aldrig;)

Ok men känner du dig aldrig sliten osv ?

vilar aldrig glömmer bara bort och träna :)

Robroy77 wrote:
    Ok men känner du dig aldrig sliten osv ?

Nej faktiskt inte. Jag lägger inte in några regelrätta viloveckor exempelvis var sjätte vecka. Jag lyssnar mycket på kroppen, om jag känner för att vila två-tre dagar i rad så gör jag det. Sedan tillkommer ju alltid ofrivilliga vilodagar vid skador, sjukdom, tidsbrist osv. Tycker det är sjukt tråkigt att inte få gå till gymmet på eftermiddagen/kvällen och jag är för rastlös för att inte träna på sju-åtta dagar.

Jag varierar också min träning mycket, från att köra fyra-fem pass per vecka med höga reps, hög intensitet och alltid tills jag inte orkar mer(standard träning), till att köra tung styrketräning med tre-sex reps. Även veckor med två-tre lätta pass med fokus på pump förekommer.

7 dagar om det verkligen behövs. Annars planering så att passen körs sä tätt som möjligt efter varandra för 3 dagars vila.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.