Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur många pass i veckan för maximal muskeltillväxt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 april, 2011 at 15:50 #53218Anonym anvandareMember2 april, 2011 at 15:50 #132127Anonym anvandareMember
Hej!
Har börjat träna på gymmet nu och har blivit märkvärt starkare men vill höra av er erfarna om hur många pass jag bör ha har tidigare kört mellan 5 och 6 pass då jag kört två eller tre muskelgrupper vid varje pass. och hur länge bör jag vila en muskel har funderingar på ett liknande pass som detta.
Måndag Bröst Triceps
Tisdag Axlar ”trapezius” eller nacke och mage
Onsdag Rygg Biceps
Torsdag Bröst Triceps
Fredag Axlar ”trapezius” eller nacke och mage
Lördag Vila
Söndag Rygg Biceps varannan vecka och ben varannan vecka
Tack på förhand!2 april, 2011 at 16:16 #132128Anonym anvandareMemberSpelar du fotboll? Eller du kanske går till skolan?
2 april, 2011 at 17:49 #132129Anonym anvandareMemberOm det bara är ren styrka du satsar på så kanske du ska låta muskelgrupperna vila mer? jag tränar varje muskelgrupp max en gång i veckan och sedan delar jag upp det med intervaller och löpning!
3 april, 2011 at 14:05 #132130Anonym anvandareMemberJa jag cycklar till och från skolan och springer 2 ggr i veckan innan handbolls träningarna och då springer vi 4 km i lagomt tempo som el liten uppvärmining, vi brukar även ha 1 fys pass med handbollen då vi jobbar med våran egen kropp tex armhävningar upphopp osv. och jag vill bli större och få mera muskel massa väger 65 kg och är 186 ungeför så har växt färdigt och är väldigt spinkig eller ”benig”. tacka för svaren
3 april, 2011 at 14:48 #132131Anonym anvandareMemberBlir väldigt mycket press/stress på axlarna om du ska träna dom 2 gånger+2 bröst pass.
3 april, 2011 at 15:42 #132132Anonym anvandareMemberDu tränar redan mycket. Jag skulle lagt in tre pass där största fokus legat på ben, bröst, rygg och axlar. Sen öka kaloriintaget, eftersom du är ganska lång och väger rätt lite, bör du troligen äta mer än vad du gör för att bli större, ligga på kaloriöverskott.
3 april, 2011 at 18:04 #132133Anonym anvandareMemberJag äter stora mängder mat varje dag och det är oftast någon pasta med kött så bra mat har jag har även börjat med whey-80 nu men bara använt i ca 1 vecka änn men har 2 kg kvar
3 april, 2011 at 20:24 #132134Anonym anvandareMemberVill du fortsätta med handbollen är ju också en fråga? Om du vill det så tycker jag att du ska fokusera på knäböj, marklyft, militärpress, kanske bänkpress också… utgå från dem och kör kompletterande övningar…
3 april, 2011 at 20:38 #132135Anonym anvandareMemberDet räcker med att träna en muskelgrupp i veckan
Kör du dessutom på styrka ska du absolut låta muskelgrupperna vila ordentligt och inte bara 2-3 dygn.
Spelar ingen roll hur mkt mat du proppar i dig, musklerna kan inte återhämta sig mkt fortare, däremot är det ju bra att du äter ordentligtJag skulle iaf råda att vila muskelgrupperna 5-6 dagar,
kör själv 3 pass i veckan och det funkar utmärkt! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.