Hur många timmar sover du?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur många timmar sover du?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 48 total)
  • Author

Mindre än 5 timmar oftast… =(

Måste egentligen hoppa i säng nu, ska upp 03.45 men är inte ens trött… 👿 :(

Normalt sover jag 5-7 timmar, men just nu ca 1-3 timmar högst, sen tre dygn tillbaka :O Nyss påbörjat en kortisonkur.. Men det jämnar nog snart ut sig vilken dag som helst hoppas jag.. Känner mig ganska hyper..

7-8 timmar.

Åh, så olika.
    Svarade mellan 6-7 för det är väl merparten av gångerna.
    Inte ovanligt med mindre eller myyycket mer – efter nattjobb t ex.

Åh, så olika.
    Svarade mellan 6-7 för det är väl merparten av gångerna.
    Inte ovanligt med mindre eller myyycket mer – efter nattjobb t ex.

6-7 vill sova 8-9 men men..

8-9 mestadels, skulle gärna sovit mer men det går inte när det känns som att blåsan skall spricka:frust:
    Vaknar nästan på minuten samma tid varje dag.

Sover 8-9 timmar i stort sett varje natt.

Konstigt att forummedlemmar som förhoppningsvis tränar mycket har ett så litet sömnbehov. Det är ju en av hörnstenarna i träningen att få mycket vila, efter vad jag förstått. 9-10 timmar trodde jag faktiskt de flesta skulle svara.

När jag var som mest fysiskt aktiv i 22-23 årsåldern så kunde jag lätt sova hälften av dygnet. Nu blir det ca 7-8 timmar på natten och 1-1½ timmes lur efter jobbet.

Förra världsettan i tennis Pete Sampras lär ha sovit 11-12 timmar om natten.

Så mycket är kanske inte nyttigt men att inte sova mer än 5-6 timmar låter inte bra för återhämtningen (?).

Det beror på när jag går och lägger mig, brukar aldrig sova längre än till klockan 09:00 om jag är ledig (undantag om jag har varit ute kvällen innan). Snittar nog runt 7 timmar per natt skulle jag tro.

4-6 timmar allt som oftast, har fucked up dygnsrytm efter att ha jobbat skift i några år. Jag vaknar 06:00 VARJE dag, oavsett när jag lagt mig, sen ligger jag vaken nån timme innan jag slutligen somnar om och sover ytligt i några timmar till.

Skulle gärna sova mer, helst 8-9 h och kanske 9-10 under hårda träningsperioder.

Jag sover ca 6 timmar/natt

Robert Lilja wrote:
    Skulle säga att mitt snitt ligger på ca 2-3 timmar per dygn. Just nu har jag varit uppe sedan 06.00 igår morgon och förmodligen kommer jag att gå och lägga mig ikväll/inatt, men kan lika gärna bli att jag är uppe 1-2 dygn till :

2-3? Du måste väl ha brutala utsovningar då för att kompensera, eller?

Robert Lilja wrote:
    Skulle säga att mitt snitt ligger på ca 2-3 timmar per dygn. Just nu har jag varit uppe sedan 06.00 igår morgon och förmodligen kommer jag att gå och lägga mig ikväll/inatt, men kan lika gärna bli att jag är uppe 1-2 dygn till :

Det är inte nyttigt att sova så lite. När tar du igen sömnbristen?

när jag jobbar blir det knappt 5 h :( vanliga fall brukar det landa på 8 tim vilket är bra för mig.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 48 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.