Hur ofta kör du samma muskel grupp på en vecka?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ofta kör du samma muskel grupp på en vecka?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • Author

Har i princip alltid kört igenom kroppen en gång på 8 dagar, enda fram tils för två månader sen då jag testade att lägga in ett par extra pass för vissa muskelgrupper.
    Har dock märkt att min kropp (eller musklerna) inte pallar det då jag alltid kör till failure och trivs med att göra det. Så nu ska jag ta en vilovecka och sen efter det ska jag nog börja köra igenom hela kroppen på 7dagar för att testa en period.

Just nu tränar jag ett halvkroppsprogram enligt Bartolls träningsmetodik. Tunga och lätta pass varvas. Samma muskel tränas 2-3 ggr i veckan.

var 7- 8 dag tränas muskelgrupperna. 2 on 1 off osv

Pectoralis wrote:
    jag kör biceps 14 ggr i veckan

humor

Kör igenom kroppen på en vecka +/- nån dag

3 helkropps pass i veckan

Försöker hinna med hela kroppen på 1 vecka plus lite extra

Hm, Bänk 2ggr per vecka, och böj och mark 1 gång per vecka, men de är ju typ samma skit så det blir 2ggr per vecka för alla muskler, eller kanske inte greppet då.

Ungefär 1-2 gånger per vecka beror på uppläget.

helkropp 3 ggr i veckan. tar ~2h per pass.

Kör igenom kroppen på 4 pass på 7-9 dar.

Blir ibland tokförvirrad när ett pass s.a.s. ”hänger över” till veckan efter och vet då inte om jag skall räkna det till föregående vecka eller ej…

Brukar gå bra att bara köra rullande shema, men inom en bor en tvivelaktigt begåvad matematiker som försöker övertyga en om att tillväxten blir lidande om ett pass hamnar på fel sida av kalenderveckogränsen.:|

Testar mig fram nu med att köra muskelgrupper jag prioriterar 2-3 ggr/v och mer underhållsträning på resten, 4-split. Helkropps körde jag ca tre månader och har aldrig tidigare varit så jävla konstant slut.

4 gånger i veckan :emo-thumb . Men alternativet fanns inte i pollen ?:nono:

Ungefär var 5:e dag

Jag kör igenom kroppen 1 gång per vecka, förutom ben som jag numera tränar 1 gång varannan vecka.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.