Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur ofta kör du samma muskel grupp på en vecka?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 maj, 2006 at 00:00 #997442Anonym anvandareMember
2 och en ½ ggr..
exempel:
1. bröst, triceps, axlar (lätt)
2. rygg, mage, biceps (tungt)
3. vila
4. ben, vader (lätt)
5. bröst, triceps, axlar (tungt)
6. vila
7. rygg, mage, biceps (lätt)
8. ben, vader (tungt)och sen så fortsätter det..
16 maj, 2006 at 03:56 #997443Anonym anvandareMemberKor igenom hela kroppen mellan 3-6 ggr per vecka ungefar..
9 juli, 2006 at 15:46 #997444Anonym anvandareMemberkör igenom kroppen på 5-6 dagar. effektiv träning med få vilopauser. mindre vila mera träning
9 juli, 2006 at 16:41 #997445Anonym anvandareMember1 gång per vecka om man inte räknar med den extra träning man får genom att inte lägga triceps med bröst och biceps med rygg, samt att lägga framsida och baksida ben på olika pass.
9 juli, 2006 at 22:51 #997446Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Nä kommer troligen aldrig göra det heller. Jag kan inte gå till gymet och inte köra till failure. Själva grejen att pressa sig utöver ens gränser ser jag som en lika stor del som att få resultat av allt slit. Det blir liksom en utmaning för min del iaf hur långt jag kan pressa mig i vartenda set och om jag t.ex. efter ett högrep set böj kryper el. vinglar till toan o spyr el. blir liggande totalt utslagen innan jag kommer upp så ger det en grym kick.Ja med andra ord är jag nog inte direkt lämpad för ngt hel el. halvkropps program.
:up: :up: :up: :up:
9 juli, 2006 at 23:28 #997447Anonym anvandareMemberFortress wrote::up: :up: :up: :up:Haha fler tummar upp för varje gång du kommenterar det inlägget?
[http://forum.body.se/showpost.php?p=99927&postcount=7]
10 juli, 2006 at 13:31 #997448Anonym anvandareMemberPga av att jag är i en osäker fas i mitt liv (vet inte hur länge jag kommer att bo kvar där jag gör) så blir träningen ganska oregelbunden (inte medlem någonstans utan betalar per gång). Därför tränar jag helkroppspass och satsar på träning varannan dag. Men det blir allt från 0 ggr i veckan till 4 ggr. När jag inte tränat på ett bra tag kör jag extra hårt (läs kör fler set).
10 juli, 2006 at 14:25 #997449Anonym anvandareMemberJust nu kör jag ”nästan” alla musklergrupper i gång i veckan. Förutom bröst där jag kör ett ”ordentligt” tungt pass och ett 15min pass några dagar senare där jag kör högreppare i pec dec, cable och breda dips.
Det händer att jag hoppar över att träna biceps och triceps vissa veckor.
10 juli, 2006 at 14:55 #997450Anonym anvandareMemberJust nu tränar jag samma muskel 1,5 gång i veckan (med undantag för vissa muskler som tränas lite oftare). Upplägget är i form av tre halvkroppspass i veckan (med viss modifikation)…
11 juli, 2006 at 15:54 #997451Anonym anvandareMemberEn gång i veckan för alla muskler utom vaderna som jag kör 3 gånger.
I våras försökte jag testa en metod jag hade hört från en kompis som skulle funka. Det var att köra varje kroppsdel en gång i veckan som grund. Sen utöver det så kör man en kroppsdel extra mycket under en vecka och alternerar detta vecka.
Typ:
Vecka 1: Bröst
Mon: Bröst/Triceps, Tis:Bröst/Rygg/Biceps, Ons: vila, Tors: Bröst/axlar, Fre: Bröst/ben, Sön: vila.
Vecka 2: Rygg
Mon: Rygg/Bröst/Triceps, Tis:Rygg/Biceps, Ons: vila, Tors: Rygg/axlar, Fre: ben/Rygg, Sön: vila.etc.
Jag prövade inte länge nog för att se någon skillnad, kanske testar igen i höst
11 juli, 2006 at 16:19 #997452Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Haha fler tummar upp för varje gång du kommenterar det inlägget?[http://forum.body.se/showpost.php?p=99927&postcount=7]
Bara för jag tycker att inlägget är värt fler tummar då upplägget är överlägset bäst fungerande för mig och några till.
11 juli, 2006 at 16:43 #997453Anonym anvandareMemberFortress wrote:Bara för jag tycker att inlägget är värt fler tummar då upplägget är överlägset bäst fungerande för mig och några till.Fair enough – det såg bara roligt ut;)
13 juli, 2006 at 13:02 #997454Anonym anvandareMemberJag kör igenom hela kroppen på 7 dar uppdelat på 4 pass med vissa undantag det senaste har jag tex kört bröst en gång extra i veckan
13 juli, 2006 at 13:39 #997455Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Nä kommer troligen aldrig göra det heller. Jag kan inte gå till gymet och inte köra till failure. Själva grejen att pressa sig utöver ens gränser ser jag som en lika stor del som att få resultat av allt slit. Det blir liksom en utmaning för min del iaf hur långt jag kan pressa mig i vartenda set och om jag t.ex. efter ett högrep set böj kryper el. vinglar till toan o spyr el. blir liggande totalt utslagen innan jag kommer upp så ger det en grym kick.Ja med andra ord är jag nog inte direkt lämpad för ngt hel el. halvkropps program.
Samma här…
13 juli, 2006 at 13:48 #997456Anonym anvandareMembermåndag: axlar + vader
tisdag: rygg
ons: vila
tors: boobies
fre: ben
lör: armarkommer köra så ett tag nu
men annars brukar jag variera med att köra såhärmån: axlar
tis:ben
ons:vila
tors: boobies och triccar
fre: rygg och biccarvader brukar bli måndag sen en annan dag då dom känner sig fräscha
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.