Hur ofta kör du samma muskel grupp på en vecka?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ofta kör du samma muskel grupp på en vecka?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • Author

2 och en ½ ggr.. :

exempel:

1. bröst, triceps, axlar (lätt)
    2. rygg, mage, biceps (tungt)
    3. vila
    4. ben, vader (lätt)
    5. bröst, triceps, axlar (tungt)
    6. vila
    7. rygg, mage, biceps (lätt)
    8. ben, vader (tungt)

och sen så fortsätter det..

Kor igenom hela kroppen mellan 3-6 ggr per vecka ungefar..

kör igenom kroppen på 5-6 dagar. effektiv träning med få vilopauser. mindre vila mera träning ;)

1 gång per vecka om man inte räknar med den extra träning man får genom att inte lägga triceps med bröst och biceps med rygg, samt att lägga framsida och baksida ben på olika pass.

Lindmark wrote:
    Nä kommer troligen aldrig göra det heller. Jag kan inte gå till gymet och inte köra till failure. Själva grejen att pressa sig utöver ens gränser ser jag som en lika stor del som att få resultat av allt slit. Det blir liksom en utmaning för min del iaf hur långt jag kan pressa mig i vartenda set och om jag t.ex. efter ett högrep set böj kryper el. vinglar till toan o spyr el. blir liggande totalt utslagen innan jag kommer upp så ger det en grym kick.

Ja med andra ord är jag nog inte direkt lämpad för ngt hel el. halvkropps program.

:up: :up: :up: :up:

Fortress wrote:
    :up: :up: :up: :up:

Haha fler tummar upp för varje gång du kommenterar det inlägget?

[http://forum.body.se/showpost.php?p=99927&postcount=7]

Pga av att jag är i en osäker fas i mitt liv (vet inte hur länge jag kommer att bo kvar där jag gör) så blir träningen ganska oregelbunden (inte medlem någonstans utan betalar per gång). Därför tränar jag helkroppspass och satsar på träning varannan dag. Men det blir allt från 0 ggr i veckan till 4 ggr. När jag inte tränat på ett bra tag kör jag extra hårt (läs kör fler set).

Just nu kör jag ”nästan” alla musklergrupper i gång i veckan. Förutom bröst där jag kör ett ”ordentligt” tungt pass och ett 15min pass några dagar senare där jag kör högreppare i pec dec, cable och breda dips.

Det händer att jag hoppar över att träna biceps och triceps vissa veckor.

Just nu tränar jag samma muskel 1,5 gång i veckan (med undantag för vissa muskler som tränas lite oftare). Upplägget är i form av tre halvkroppspass i veckan (med viss modifikation)… 8)

En gång i veckan för alla muskler utom vaderna som jag kör 3 gånger.

I våras försökte jag testa en metod jag hade hört från en kompis som skulle funka. Det var att köra varje kroppsdel en gång i veckan som grund. Sen utöver det så kör man en kroppsdel extra mycket under en vecka och alternerar detta vecka.

Typ:
    Vecka 1: Bröst
    Mon: Bröst/Triceps, Tis:Bröst/Rygg/Biceps, Ons: vila, Tors: Bröst/axlar, Fre: Bröst/ben, Sön: vila.
    Vecka 2: Rygg
    Mon: Rygg/Bröst/Triceps, Tis:Rygg/Biceps, Ons: vila, Tors: Rygg/axlar, Fre: ben/Rygg, Sön: vila.

etc.

Jag prövade inte länge nog för att se någon skillnad, kanske testar igen i höst :)

Andreas Guiance wrote:
    Haha fler tummar upp för varje gång du kommenterar det inlägget?

[http://forum.body.se/showpost.php?p=99927&postcount=7]

Bara för jag tycker att inlägget är värt fler tummar då upplägget är överlägset bäst fungerande för mig och några till.

Fortress wrote:
    Bara för jag tycker att inlägget är värt fler tummar då upplägget är överlägset bäst fungerande för mig och några till.

Fair enough – det såg bara roligt ut;)

Jag kör igenom hela kroppen på 7 dar uppdelat på 4 pass med vissa undantag det senaste har jag tex kört bröst en gång extra i veckan

Lindmark wrote:
    Nä kommer troligen aldrig göra det heller. Jag kan inte gå till gymet och inte köra till failure. Själva grejen att pressa sig utöver ens gränser ser jag som en lika stor del som att få resultat av allt slit. Det blir liksom en utmaning för min del iaf hur långt jag kan pressa mig i vartenda set och om jag t.ex. efter ett högrep set böj kryper el. vinglar till toan o spyr el. blir liggande totalt utslagen innan jag kommer upp så ger det en grym kick.

Ja med andra ord är jag nog inte direkt lämpad för ngt hel el. halvkropps program.

Samma här…

måndag: axlar + vader
    tisdag: rygg
    ons: vila
    tors: boobies
    fre: ben
    lör: armar

kommer köra så ett tag nu
    men annars brukar jag variera med att köra såhär

mån: axlar
    tis:ben
    ons:vila
    tors: boobies och triccar
    fre: rygg och biccar

vader brukar bli måndag sen en annan dag då dom känner sig fräscha

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.