Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur orkar ni deff?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 november, 2005 at 12:04 #96714Anonym anvandareMember4 november, 2005 at 12:04 #1061455Anonym anvandareMember
Tjena tänkte gå på min första deff och titta hur mycket ja lyckats fått till under fettet:)
Väger i dag 116kg.
Men ja undra hur man hittat motivationen då ja inte tränar för att uppnå nå helt sjukt ideal som finns i dag, utan ja tränar just för att få upp dom där extra kilorna varje gång ja tränar, och få den kicken då ja slår upp dom där vikterna ja bara kunnat drömma om.
Och träna i 7 månadet som min diet kommer va, utan att få lägga på nå extra vikter utan bara gå att träna för att inte förlora det ja har…
Hur i helv*te hittar man motivationen då?Sen får ni gärna säga hur ni tycker ja ska lägga upp min cardio?
Är HIIT nått att ha?mvh oxenia
4 november, 2005 at 13:40 #1061456Anonym anvandareMemberoxenia wrote:Och träna i 7 månadet som min diet kommer va, utan att få lägga på nå extra vikter utan bara gå att träna för att inte förlora det ja har…
Hur i helv*te hittar man motivationen då?Med all sannolikhet så kommer du öka (kanske till och med öka bättre) under
din diet än vad du gjorde innan om du inte klantar dig ordentligt.Har man bara tränat i sju månader så finns det mycket att bygga innan det börjar ta stopp.
Så jobbigt är det inte att promenera, ät nyttigt och rör mycket på dig så kommer du märka att du orkar betydligt mer under dieten än vad du gör nu. Det är orörlighet och negativa tankemönster som gör en människa trött (läs: psykiskt trött). Aktivitet är fantastiskt bra för psyket.
4 november, 2005 at 13:50 #1061457Anonym anvandareMemberhåller med gosh en diet går aldrig dåligt för mig pga allt sköts perfekt förutom kanske sista passet innan laddningen då kolisnivån är lite låg i kroppen. kör på :bb3:
4 november, 2005 at 15:12 #1061458Anonym anvandareMembergosh wrote:Med all sannolikhet så kommer du öka (kanske till och med öka bättre) under
din diet än vad du gjorde innan om du inte klantar dig ordentligt.Har man bara tränat i sju månader så finns det mycket att bygga innan det börjar ta stopp.
Så jobbigt är det inte att promenera, ät nyttigt och rör mycket på dig så kommer du märka att du orkar betydligt mer under dieten än vad du gör nu. Det är orörlighet och negativa tankemönster som gör en människa trött (läs: psykiskt trött). Aktivitet är fantastiskt bra för psyket.
hehe…aså ja har inte tränat i 7 månader…ja ska ha diet på 7 månader menna ja:up:
har tränat i flera år…men aldrig deffat…
och eftersom ja lagt på mig fett så måste ju det tyvärr bort innan ja kan fortsätta:)
Så hur ska orka mer under diet än uppbyggnad? förstår inte hur du tänker…ligger ju minus kcal ju..mvh oxenia
4 november, 2005 at 15:14 #1061459Anonym anvandareMemberLoneWolf wrote:håller med gosh en diet går aldrig dåligt för mig pga allt sköts perfekt förutom kanske sista passet innan laddningen då kolisnivån är lite låg i kroppen. kör på :bb3:dåligt och dåligt… ja tror deffen i sig kommer gå ganska bra..men att hitta motivationen när ja bara kommer lyfta samma vikter…och till och med gå ner i vikterna:
4 november, 2005 at 15:18 #1061460Anonym anvandareMemberDu kommer att bli i bättre och bättre form och därmed se större ut hela tiden. Det är en motivationskick i sig att se konturerna och venerna krypa fram på ställen där man varit tokslät så länge man minns. :emo-thumb
4 november, 2005 at 16:07 #1061461Anonym anvandareMemberGlenn K wrote:Du kommer att bli i bättre och bättre form och därmed se större ut hela tiden. Det är en motivationskick i sig att se konturerna och venerna krypa fram på ställen där man varit tokslät så länge man minns. :emo-thumbmmm får hoppas de :bb2:
4 november, 2005 at 16:33 #1061462Anonym anvandareMemberJag gick ner ca 15 kg under v
4 november, 2005 at 17:34 #1061463Anonym anvandareMemberoxenia wrote:Så hur ska orka mer under diet än uppbyggnad? förstår inte hur du tänker…ligger ju minus kcal ju..Hur mycket du orkar fysiskt (läs: fettförbrännande aktiviteter som inte är speciellt ansträngande) sitter i huvudet, inte i maten även om det påverkar lite. Sätter du bara på dig skorna, tar på dig jackan och går ut genom dörren så har du förmodligen fixat 90% av det som du upplever mentalt jobbigt med att röra på benen. Resten av promenaden går av sig självt och du kommer må klart bättre efteråt.
Din kropp pendlar hela tiden mellan överskott och underskott vad gäller energi, ok vräker du i dig mat så kanske du kan ligga på ett överskott hela dagen men det är inte speciellt smart, blir mycket fett av det.
Vill du öka i muskelmassa så se till att musklerna har näring när de vill ha det, inga problem att klara av det även under diet.
4 november, 2005 at 17:39 #1061464Anonym anvandareMemberJag gick ner 19kg under 20 veckor f
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.