- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hur passar man vid knäböj?
Jag har testat sökfunktionen men hittade inget.
Fråga som i rubriken. Om man bara har en träningspartner, vilket är då det bästa sättet att passa i knäböj? Jag har funderat på det en hel del men inte kommit på någon bra metod.
när jag och min kompis kör knäböj så står vi alltid vid en ställning där du kan sätta järnrör i olika höjd så att du inte fastnar längst ner om du inte orkar upp, eller så om det verkligen är kris så fatta ett grep runt magen bara och lyft upp den som kör med din egen benkraft också, ser kanske lite fult ut men det får man strunta i anser jag:)
I korthet står passaren bakom och gör en skuggrörelse av personen som utför övningen. Skulle det ta emot kopplar passaren sitt grepp runt bröstkorgen, strax under armhålorna, på den tränande och assisterar knöböjen upp i ”säkert” läge.
// Calle
Jag brukar göra exakt så som calle beskrev men har hänt några gånger när man passat damer att inte går hela vägen runt bröstkorgen utan drar armarna under armhålorna och låter händerna mötas ner mot midjan.
Tack så mycket för bra svar!
Är du ensam. Så sätt en pall bakom som stöd. Dock inget jag skulle rekommendera med tyngre vikter.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY